A Sony 644 millió dollárt fektet be a bajba jutott Olympusba, ezzel a cég legnagyobb, több mint 11 százalékot birtokló részvényese lesz – számolt be a Reuters. A tranzakció végére több hónapnyi találgatás után került pont, ugyanis már júniusban is felmerült a partnerség lehetősége, de a felek mostanra állapodtak meg. Azzal, hogy a japán fényképezőgép-gyártó ekkora összeghez jut, nyugodt légkörben folytathatja a különböző orvosi berendezések fejlesztését. Az Olympus és a Sony a képalkotás és az orvosi műszerek piacán számít versenytársaknak.
A két cég közötti összefonódás lehetővé teszi az együttműködést például a kutatás-fejlesztés területén, ami jelentős megtakarításokat eredményezhet mindkét oldalon. A híradás szerint a két vállalat keresni annak módját, hogy a digitális fényképezőgépek terén is együttműködjenek. „Folyamatosan keressük a növekedési lehetőségeket az orvosi termékfejlesztési területen, amely üzleti portfóliónk meghatározó eleme lehet a jövőben” – nyilatkozta a Sony vezérigazgatója, Kazuo Hirai. A cégek együttműködése mindkét fél számára előnyös, mert a Sony új üzletágak beindításán dolgozik, miután felhagy a veszteséges televízió gyártással, míg az Olympusnak készpénzre van ahhoz szüksége, hogy stabilizálja helyzetét a kettős könyvelés miatti botrányai miatt.
A tavaly év végén napvilágra került feltételezések szerint az Olympus két évtizeden át titkolta el veszteségeit, fúziókkal és felvásárlásokkal álcázva a helyzetet. Az Olympus korábbi elnöke, Kikukava Cujosi, a volt könyvvizsgáló, Jamada Hideo és a volt ügyvezető alelnök, Mori Hiszasi, valamint a cég képviselője is bűnösnek vallotta magát, illetve a vállalatot a számviteli szabályok megsértésében. A tokiói bíróság kedden hallgatta meg a gyanúsítottakat az 1,7 milliárd dolláros (nagyjából 375 milliárd forintos) mérleghamisítási ügyben. Az ügy napvilágra kerülésében komoly szerepe volt Michael Woodfordnak, aki Kikukava utódja, a cég első nem japán igazgatója volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.