BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Facebookos reklámok - már telefonon is e-mailen is

A Facebook egy hirdetési módszert vezet be, amelynek keretében a vállalatok a már meglévő ügyfél adatbázisuk segítségével célzottan reklámozhatnak a felhasználóknak.

A világ legnépszerűbb közösségi portálja máris közölte, hogy az adatfelhasználás biztonságos, az új hirdetési típus esetében a Facebook nem szolgáltat új adatokat a cégeknek a felhasználókról, csak megengedi a már begyűjtött információk használatát. A CNET tudósítása szerint a portál vezetése úgy véli, az eszköz segítségével tarthatják a kapcsolatot a vállalatok a volt ügyfelekkel.

A hirdetési lehetőség eddig csak próba üzemmódban állt rendelkezésre, a tervek szerint a reklámozni kívánó cégek kódolt formában adják át az adatokat a Facebooknak, amelyeket a hirdetés kiközvetítése után a portál megsemmisít, újabb reklám esetébe a folyamat újrakezdődik.

De nem csak a Facebook hajt rá a célzott reklámozásra: a Twitter hamarosan elindítja az érdeklődési körökre épülő szponzorált tweeteket. Eddig a vállalatok csak az őket követő felhasználók számára küldhettek bejegyzéseket, mostantól azonban azokat is megcélozhatják, akik csak érdeklődnek az általuk képviselt szolgáltatás vagy termék iránt. A módszerhez a Twitter maga állítja össze a 350 érdeklődési kört, amelybe azután besorolja a hirdetéseket – adott esetben igen előkelő helyre. Sőt, a hirdetők szinte az egyénekre vetítve is vihetnek kampányokat úgy, hogy megadják a számukra fontos felhasználókat, akiknek követőikkel együtt az érdeklődésükre szabott üzeneteket küldhetnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.