Tarlós István főpolgármester az indulás előtt tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy "korszakváltás tanúi vagyunk a budapesti közösségi közlekedés történetében, véget ér a retrókorszak a főváros földalattijaiban". A régi szerelvényekről szólva azt mondta, egy elmúlt kor relikviái voltak, az állandó műszaki ellenőrzés mellett is napi szinten álltak le, nem egyszer kigyulladtak, füstöltek.
Mint fogalmazott, az utolsó pillanatban sikerült a csere, az új Alstom-szerelvények miatt pedig már nem kell szégyenkezni. Szeptembertől havi két-három új vonat érkezik, 2013. február 13-ig kell leszállítani az utolsó szerelvényt, amely márciusban forgalomba is áll.
A főpolgármester jelezte, hogy az első napokban előfordulhatnak apróbb meghibásodások, ezért az utazóközönség megértését kérte, hozzátette ugyanakkor, hogy a hibaforrások hasznos információval is szolgálhatnak a BKV-nak az üzemeltetéshez.
A városvezető arról is beszámolt, hogy a járműcsere során nem szakadnak el teljesen a múlttól, hiszen az új metrókocsikra a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Szalóczy Pál rádió- és tévébemondót szerződtette, akinek a hangjára 15 évig "záródtak az ajtók".
Jelenleg hét Alstom-szerelvény van Magyarországon, de azok közül eddig csak egyet állítottak forgalomba, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). Ezek üzembe állításával párhuzamosan a BKV tartalékba helyezi a régi szerelvényeket.
A francia Alstom-cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért. A járműveket 2008 májusától egy éven át szállították volna le, de a végleges típusengedélyt - főként a fékek magyar jogszabályban rögzített szabályoktól eltérő volta miatt - nem kapták meg az NKH-tól. Emiatt a főváros szerződést bontott, amelyet 2011 júliusában megváltozott tartalommal újra hatályba léptettek. Ettől számítva 330 napja volt az Alstomnak arra, hogy leszállítsa az első szerelvényt. Ennek ünnepélyes átadása július 10-én volt.
A 100 méter hosszú légkondicionált szerelvény 1023 utast képes szállítani, összesen 209 ülőhely van. A kocsik mindkét oldalán négy-négy ajtó van, a szerelvény egyterű, azaz az elejétől a végéig átjárható. A Metropolis maximális sebessége 70 kilométer/óra.
Az új budapesti metrót Franciaországban tervezték, hajtásrendszere Magyarországon készült. A kocsiszekrényeket az Alstom lengyelországi központjában, Katowicében gyártották, és ott is szerelték össze a szerelvényeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.