Az ABB energetikai csoport magyarországi leányvállalata gyártja az európai piacra a váltóáramú (AC) és az egyenáramú (DC) töltőket, amelyek közül az utóbbiak sokkal gyorsabban, 15-30 perc alatt töltik fel az elektromos autót – jelentette be Máthé Attila, az ABB Kft. divízióvezetője a tegnapi tájékoztatón a távirati iroda tudósítása szerint.
A biztonságos ellátáshoz az utakon 50 kilométerenként kell elhelyezni ezeket töltőberendezéseket. Az ABB az elektromos autók töltésének teljes infrastruktúráját kínálja: a cég az utak mellé 15-30 perces, míg a bevásárló központokba és az irodák parkolóiba 30-120 perces töltőket kínál, de van 8 órás házi töltője is.
Steven Dorresteijn, a cég európai kereskedelmi menedzsere a tájékoztatón idézte a Volkswagen illetékesének a becslését: 3 éven belül az elektromos kocsikban lévő akkumulátor ára a mai 13 ezer euróról 2 600 euróra csökken, akkor már olcsóbb lesz az elektromos autó a belső égésű motorral szereltnél. Ami pedig a töltőhálózat kiépítésének megtérülését illeti, arra egy holland példát hozott: egy két töltőt üzemeltető cég egyik berendezése napi 4, a másik 8 kocsit szolgál ki jelenleg, ennyien térnek be hozzá. Az egyszeri töltésért 6 eurót kell fizetni, ebből 2 euró az áram ára. A 4 eurós profitból 3-4 év alatt megtérülhet a beruházás.
A menedzser elmondta azt is, hogy Észtországban már dolgoznak az országos elektromos töltőhálózati programon, amely az év végére fejeződik be. Az állomások távolsága az egész észtországi úthálózaton 50 kilométer lesz. A töltőket az ABB szállítja. Észtország az eladott széndioxid kvótából 570 Mitsubishi elektromos autót vásárolt, amelyet a szociális munkások használnak. Az üzemeltetést a G4S társaság végzi, amely ezen túlmenően a két kút között lemerült kocsikat is elvontatja a következő töltőig, így Észtországban lesz Európa legsűrűbb elektromos kúthálózata.
Az elektromos járművek gyors elterjedése nem csak a magánhasználatban lévő állományt érintheti, a jövőben akár a budapesti közösségi közlekedésben is megjelenhetne. Erre utal az is hogy a nyár közepén a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. egy teljesen elektromos hajtású autóbuszt többhetes magyarországi tesztelését hajtotta végre. Az eBUS-12 egy kínai gyártó, a BYD terméke, egy feltöltéssel akár 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránként 70 kilométert. A BYD gyártmányú eBUS-12 buszból a kínai Sencsen városában már 500 darab közlekedik. Az akkumulátorok teljes feltöltéséhez 4 órára van szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.