BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rossz bőrben a hazai utazási irodák

Tavaly után ezt a szezont is csőd nélkül úszták meg az utazási irodák, de nehéz szezon van mögöttük.

„Csökkent az utazási irodák bevétele, mert csökkent a kereslet is” – mondta a vg.hu-nak Molnár Judit. A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivője hozzátette: a korábbi csődök hátterében az állt, hogy az utazási irodák  a piac igényéhez képest a kelleténél sokkal több charter járatot és garanciális szállás kapacitást kötöttek le. A magyarok legkedveltebb úti célja Molnár Judit szerint Horvátország és Törökország volt, bár utóbbi drágább lett tavalyhoz képest.

Az év első nyolc hónapjában együttesen 279,2 ezer turista érkezett Magyarországról az adriai államba, ahol 1589 ezer éjszakát maradtak. Tavalyhoz képest a vendégszám 4,5 százalékkal, a vendégéjszakák száma 4,8 százalékkal esett. „A korábban megszokottnál kevesebben utaztak Görögországba, Egyiptomba és Tunéziába, Bulgária azonban tartja a népszerűségét” – fogalmazott a MUISZ szóvivője. Emlékeztetett: arra korábban sem volt példa, hogy magyar turisták kint maradtak volna külföldön, hiszen az engedélyhez szükséges kaucióból mindig volt keret a hazaszállításra. Mindez persze nem igaz a be nem jelentett, nem jogszerűen működő  utazási irodák tevékenységére.

Az utaztatás máshol azonban továbbra is remek üzlet. Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) MTI által idézett adatai szerint 1990-től évente 4,6 százalékkal nőtt a turistaforgalom a világban. A válságokat követő évben ráadásul mindig sokkal nagyobb volt a fejlődés. Tavaly 983 millió turista fordult meg a különböző országokban. Oroszország a világ egyik legnagyobb küldő országa, évente 26 millió orosz turista utazik a világ különböző pontjaira. Ebben csak Németországgal, Nagy-Britanniával és az Egyesült Államokkal lehet összehasonlítani.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.