Fónagy János a Határok nélküli partnerség VI. című konferencián előremutatónak nevezte, hogy 2010 nyara óta, amióta a jelenlegi kormány van hivatalban, 12 alkalommal került sor egyeztetésre ezen a területen, amelyből négy állami vezetői, nyolc pedig szakértői szintű volt.
Az államtitkár ismertette: négy új egyezményt kötöttek meg Szlovákiával, három korábbit módosítottak és egy szándéknyilatkozatot adtak ki. Két új határhidat adtak át az Ipoly folyón, egy harmadikat pedig újra közúti forgalomba helyeztek.
A tárgyalások eredményei közül kiemelte a Kassa-Miskolc autópálya határmetszéspontját rögzítő szerződést, és szintén nagy jelentőségűnek nevezte a Komárom-Révkomárom közötti új Duna-híd megépítését.
Fónagy János beszélt a konferencián a tavasszal elfogadott egységes személyszállítási törvényről is, amely törvényi szinten deklarálja, hogy a közösségi közlekedés közszolgáltatás, finanszírozása állami feladat.
A törvény szakmai alapvetése, hogy az igazi verseny az egyéni és a közösségi közlekedés között van - mondta, hozzátéve: a jogszabály a közösségi közlekedést helyezi előtérbe, azon belül pedig a kötöttpályást. Magyarázata szerint ennek technikai oka van, hiszen nem szabad elfejteni, hogy ma Magyarországon a Volánok szállítják az utasok négyötödét, a vasút pedig az egyötödét. A technikai adottságok miatt a vasút helyhez kötött, ezért a mobilabb közúti közlekedésnek kell - ahol egyáltalán kell - a vasúthoz igazodnia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.