Élelmiszer-kereskedelem "A Lidl a magyar beszállítókért" elnevezésű programot állított össze a diszkontlánc, azzal a céllal, hogy magyar partnerei az eddiginél nagyobb számban juthassanak piacra külföldön. Jelenleg 36 magyarországi vállalkozás 106 termékével találkozhatnak a vásárlók a Lidl külföldi áruházaiban.
A magyar vállalkozások ebben az évben főként friss és mélyfagyasztott zöldségeket, felvágott- és szalámiféléket, borokat, fagyasztott tésztaféleségeket és panírozott húsokat, olajos magvakat, illetve üdítőitalokat szállítanak kilenc országba – Bulgáriától Németországig –, közel hatmilliárd forintértékben. A termékek között van mintegy 2,5 millió liter Tokaji bor, 55 ezer kilogramm fűszerpaprika és 1,25 millió kilogramm szilvás gombóc.
A cég tájékoztatása szerint ugyan már 2006 óta folyik a magyar élelmiszer ipari termékek kivitele és az elmúlt négy év során évről évre 50 százalékkal nőtt az exportérték, most azonban gyorsítani kívánják a tempót. "Azt szeretnénk, ha mind a külföldön forgalmazott termékek számában, mind volumenében jelentős előrelépést érnénk el" – mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.
A Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. csütörtökön Marcaliban nyitotta meg 154. áruházát. A közel 1300 négyzetméteres áruházhoz 80 autó befogadására alkalmas parkoló is tartozik. Az új áruházban több mint 1400 különböző termék kapható, melyek nagy részét a saját márkás termékek teszik ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.