A társaság a potsdami tartományi bírósághoz szerdán beadott keresetében kifejtette, hogy eddig is már több tízmillió euró nagyságrendű kára keletkezett a beruházás csúszása miatt, az pedig egyelőre felbecsülhetetlen, hogy mekkora lesz a végső összeg, mire megindul a forgalom a berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtéren (BER).
A második legnagyobb német légitársaság a BER-en kívánja berendezni új központját, és már az idei nyári menetrendbe is jóval több járatot vett fel, mint korábban, számítva arra, hogy megnyílik a jelenlegi berlini repülőtereknél jóval nagyobb kapacitású új légikikötő.
A csaknem 2000 futballpályányi területet elfoglaló repülőtér évi 27 millió utas fogadására alkalmas. 2006-ban kezdték építeni, és különböző tervezési és kivitelezési problémák miatt még mindig nem fejezték be a munkát. A jelenlegi ütemterv szerint 2013. október 27-én indul a forgalom a BER-en.
Az átadást eredetileg 2011 novemberére tervezték, majd 2012 júniusára helyezték át a nyitás dátumát. Az Air Berlin a júniusi induláshoz igazította üzleti terveit, de alig néhány héttel korábban kiderült, hogy csak jövőre adhatják át a létesítményt.
A légitársaság nem közölte, hogy pontosan mekkora kár érte eddig és mivel számol a nyitásig tartó csaknem egyéves időszakot tekintve. Sajtójelentések szerint a csúszás miatti bevételkiesés és extra költségek eddig 50-80 millió euró közötti terhet jelentenek az Air Berlinnek, a végösszeg pedig 180 millió euró körül lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.