Michael O''Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója elmondta: az intézkedéssel 10 útvonal szűnik meg, ami hetente több mint 280 járatot érint, és ötről háromra csökken a Budapesten állomásoztatott repülőgépek száma is. „A Hochtief üzemeltetésében lévő repülőtéren megemelték a díjakat, nem voltak hajlandóak jól működő létesítményeket biztosítani és képtelenek voltak versenyképes költségalapot ajánlani a Ryanair által ajánlott jövőbeni növekedéshez” – szól az indoklás. A Ryanair budapesti forgalma évente 800 ezer utassal csökkenhet (2 millióról 1,2 millió utasra), ez Michael O''Leary szerint közel 800 reptéri munkahelyet veszélyeztet.
Konkrétan megszüntetik a badeni, a birminghami, a bolognai, a düsseldorfi, a krakkói, a lübecki, a malagai, a müncheni, az oslói és a szaloniki járatot. Többségükbe más céggel azért majd el lehet jutni Budapestről. Az útvonalaik száma így 30-ról 20-ra mérséklődik, és a heti járatok száma 280-ról esik 170-re. A Ryanair kifogásolta azt is, hogy a fapados járatok utasainak a repülőtéren egy felállított sátorban kell várakozniuk, ahol nincs semmiféle szolgáltatás. Emlékeztetőül: a fapados légitársaságok korábban a költségcsökkentés miatt bezárt 1-es terminálról startolhattak. A Wizz Air biztonsági okok miatt tíz napja újra buszokkal viszi az utasokat a gépekhez, bár ez a drágább megoldás.
„A téli menetrendben átlagosan 7,2 százalékos volt a díjemelkedés, aminek fő indoka a telekadó mértéke volt, nélküle ez a változás csak két százalékos lett volna. Amennyiben piaci igény lesz, biztosan nem marad sokáig vákuum a Ryanair által elhagyott útvonalakon” – mondta lapunknak Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs vezetője. Hozzátette: semelyik légitársaságnak nem tudnak extra kedvezményeket adni.
A Wizz Air-nél ellenben látszólag minden rendben, nemrég köszöntötték a 8 éves társaság 50 milliomodik utasát. Váradi József vezérigazgató szerint a következő 50 millió utasra már kevesebb, mint 4 évet kell várni. Ebben segíthet, hogy nemrég megkapták a magyar és izraeli hatóságok hivatalos jóváhagyását a Budapest és a tel avivi repülőtér közti útvonal üzemeltetésére. A háborús helyzet ellenére az első járat az előre tervezett időpontban, december 6-án indul. „Folyamatosan monitorozzuk az eseményeket, csak biztonságos körülmények között repülünk, de egyelőre akadálymentes a jegyértékesítés” – közölte lapunkkal a Wizz Air.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.