A két autógyártó vállalat vasárnap jelentette be amerikai lapokban közzétett teljes oldalas hirdetések útján, hogy helytelen eljárással végzett fogyasztási tesztek miatt a valóságosnál valamivel kedvezőbb adatokat tüntetett fel összesen 900 ezer, az Egyesült Államokban 2010 és 2012 között eladott autó esetében.
A Hyundai és a Kia összesen 13, amerikai piacra szánt modelljénél átlagosan 3 százalékkal kedvezőbb, gallononként 27 mérföld megtételét lehetővé tévő üzemanyag-fogyasztást tüntetett fel a tényleges, 26 mérföldes menetteljesítmény helyett.
A Goldman Sachs elemzője, Seung Shin az autógyárak nyereségét csak elenyésző mértékben megterhelő kártérítési igényre számít az ügy kapcsán, rámutatott azonban, hogy a márkák arculatát ért kár hátrányosan befolyásolhatja a gyárak piaci részesedésének és modelljeik árának alakulását. Hasonló véleményének adott hangot James Yoon, a BNP Paribas hongkongi elemzője is.
A Bank of America Merrill Lynch szakértője, Andy Lee viszont úgy látja, hogy a gallononként mindössze egymérföldes eltérés az autók menetteljesítményben azon kívül, hogy reklámmuníciót adott a konkurencia kezébe, nem okoz majd különösebb hátrányt a vállalatoknak, hiszen nem jelent lényeges eltérést az autók fogyasztásában. Különös tekintettel arra, hogy a vállalatok a bejelentéssel egy időben kártérítési programot indítottak ügyfeleiknek, illetve a világ többi részén a fogyasztási teszteket az illetékes állami intézmények felügyelete alatt végezték el. A Hyundai Motor részvényének árfolyama hétfőn a szöuli tőzsdén 7,21 százalékkal, a Kia Motors árfolyama 6,94 százalékkal esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.