BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Valótlan fogyasztási adatokat adott meg a Hyundai és a Kia

Romolhat a Hyundai Motor és érdekeltsége, a Kia Motors autógyártó vállalat megítélése, miután modelljeikre az amerikai piacon a valóságosnál jobb üzemanyag-fogyasztási adatokat adtak meg.

A két autógyártó vállalat vasárnap jelentette be amerikai lapokban közzétett teljes oldalas hirdetések útján, hogy helytelen eljárással végzett fogyasztási tesztek miatt a valóságosnál valamivel kedvezőbb adatokat tüntetett fel összesen 900 ezer, az Egyesült Államokban 2010 és 2012 között eladott autó esetében.

A Hyundai és a Kia összesen 13, amerikai piacra szánt modelljénél átlagosan 3 százalékkal kedvezőbb, gallononként 27 mérföld megtételét lehetővé tévő üzemanyag-fogyasztást tüntetett fel a tényleges, 26 mérföldes menetteljesítmény helyett.

A Goldman Sachs elemzője, Seung Shin az autógyárak nyereségét csak elenyésző mértékben megterhelő kártérítési igényre számít az ügy kapcsán, rámutatott azonban, hogy a márkák arculatát ért kár hátrányosan befolyásolhatja a gyárak piaci részesedésének és modelljeik árának alakulását. Hasonló véleményének adott hangot James Yoon, a BNP Paribas hongkongi elemzője is.

A Bank of America Merrill Lynch szakértője, Andy Lee viszont úgy látja, hogy a gallononként mindössze egymérföldes eltérés az autók menetteljesítményben azon kívül, hogy reklámmuníciót adott a konkurencia kezébe, nem okoz majd különösebb hátrányt a vállalatoknak, hiszen nem jelent lényeges eltérést az autók fogyasztásában. Különös tekintettel arra, hogy a vállalatok a bejelentéssel egy időben kártérítési programot indítottak ügyfeleiknek, illetve a világ többi részén a fogyasztási teszteket az illetékes állami intézmények felügyelete alatt végezték el. A Hyundai Motor részvényének árfolyama hétfőn a szöuli tőzsdén 7,21 százalékkal, a Kia Motors árfolyama 6,94 százalékkal esett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.