Az újabb részlettel tovább dagad Kínában a KFC-t és a McDonald''s-ot érintő csirkehús-beszállítói botrány, amelyet a hét elején a központi televízió, a CCTV egyik riportja tárt fel. Akkor még csak annyit lehetett tudni: a gyorsétterem-láncoknak is beszállító kínai Liuhe és Yintai vállalatok olyan farmerektől vásároltak húst, akik hormonkeverékkel dúsították és tucatnyi antibiotikummal tömték az egészségtelen körülmények között tartott és éjjel-nappal etetett csirkéket.
Mostanra az is kiderült: a KFC tulajdonosa, a Yum Brands 2010 óta tudott róla, hogy komoly mennyiségű antibiotikum található az általa vásárolt csirkehúsban, a cég ugyanis 2005-ben szerződést kötött a sanghaji élelmiszer- és gyógyszerellenőrzési intézettel, hogy az kéthavonta ellenőrizze termékeinek minőségét - derítette ki a Sanghaji Televízió (STV). A sanghaji intézet 2010 és 2011 között 19-ből 8 mintában talált a megengedettnél magasabb mennyiségű antibiotikumot, s az erről szóló jelentését el is küldte a Yum Brandsnek. A vállalat azonban nem jelentette a beszállítójánál tapasztalt visszaélést a hatóságoknál, sőt, egészen az idén augusztusig vásárolt attól, s az STV riportja szerint azután is csak vállalati stratégiájának kiigazítása miatt szakította meg az üzleti kapcsolatot a Liuhevel.
Egy, a China Daily napilapnak eljuttatott e-mailben a KFC úgy fogalmaz: a cég szigorúan betartja a kínai minőségi előírásokat. A vállalat hozzátette: 2010-ben a Liuhe és Yingtai vállalatok is rossz minőségű húst szállítottak, amit a vállalat visszaküldött a beszállítóknak, a Liuhe vállalattal pedig éppen a minőségi kockázatok miatt szakították meg a kapcsolatot.
A Yum Brandsnek és a sanghaji élelmiszer- és gyógyszerellenőrzési intézetnek is jelentenie kellett volna a visszaélést, előbbinek szigorítania kellett volna beszállítóinak vizsgálatát vagy megszakítani az üzleti kapcsolatot azzal - mondta a Shanghai Daily napilapnak Ku Csen-hua, a sanghaji élelmiszerbiztonsági hivatal helyettes igazgatója. Ku úgy fogalmazott: ha bebizonyosodik a szabályszegés, az érintett vállalatok a létező legszigorúbb büntetésre számíthatnak. Mikroblogján a KFC a hét elején azt ígérte, aktívan együtt fog működni a hatóságokkal a vizsgálatok során, a Sanghaj Televíziónak a Yum Brands nem nyilatkozott, mondván, az ügy még nem zárult le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.