Kiskereskedelem A háztartási fehéráru-importőrök évek óta azt tartják, ágazatuk együtt mozog az autópiaccal. Ezúttal is ez a helyzet, hiszen a mikrosütőket leszámítva az egész fehérárupiac stagnál, akárcsak az autóértékesítés. Emiatt aztán – a novemberi siralmas értékesítési eredményeket látva – a kereskedők azt remélik, a december, a karácsonyi szezon valamennyire kárpótolja őket.
Az első tíz hónapban ugyanis jószerével csak azokat a berendezéseket vette a lakosság, amelyek nélkül nem lehet élni. Így a forró és hosszú nyár halaszthatatlanná tette az elöregedett hűtőszekrények cseréjét, másrészt némileg nőtt az eladott mosógépek száma is.
Azonban az ingatlanpiac befagyása jelentősen visszavetette a konyhai tűzhelyek és a különböző konyhai berendezések beépíthető kiviteleinek forgalmát. Ezeket ugyanis az új otthonba költözők szokták vásárolni.
Miközben stagnál a piac, változóban vannak az értékesítési csatornák. Úgy tudni, a legtöbb termék a hipermarketekben kel el, de erőteljesen jön föl az internetes kereskedés. Régiónkban a teljes fehéráru-forgalom 15 százaléka kel el az online kereskedelemben, míg Csehországban a negyede. A magyar adat tíz százalék, de a piaci szereplők szerint második éve jelentősen bővül. Ugyancsak a webkereskedelem népszerűségét mutatja, hogy azok a szaküzletláncok vannak előnyben, amelyek webáruházat is működtetnek.
Felmérések szerint a magyar háztartások 40 százalékában tíz évesnél idősebb háztartási gépek működnek, e tekintetben a régión belül sereghajtók vagyunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.