"Az internetes keresés alapvetően megváltoztatta az információszerzés módját, illetve az emberek és az információk viszonyát" - mondta a toplistákat ismertető keddi rendezvényen Schuster Richárd, a Google magyarországi kommunikációs menedzsere. Mint hozzátette, ma egy-egy Google-keresés átlagosan 2500 kilométert tesz meg negyed másodperc alatt, mielőtt a találatok megjelennek az oldalon.
Tíz év alatt 450 milliárd különböző kifejezésre kerestek rá az emberek világszerte a Google-keresőben. Ma már naponta több milliárd keresést indítanak az oldalon, de így is száz keresésből átlagosan 16 olyan van, amelyre korábban még soha senki nem keresett rá - hangzott el a sajtótájékoztatón.
Schuster Richárd közlése szerint a népszerű kereséseket kétféle módon méri a Google. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy bonyolultabb statisztikai módszer révén az év "slágereit" is számba veszi. Ehhez a "megugrott" kereséseket szűrik ki, amelyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben nőtt a keresések száma, és nem csupán egyetlen napra, hétre, hanem huzamosabb időre fennmaradt a keresési mennyiség.
A tavalyiakhoz képest legnagyobb szaporodást elkönyvelő hazai keresőszavak - a kategóriákat összesítve - a Való Világ 5, az Olimpia 2012, a Megasztár és a bérkalkulátor 2012 voltak. A hazai és külföldi hírességek, valamint sportolók esetében a megugrott keresési toplistát VV Vera vezeti, utána Felix Baumgartner, majd Jakabos Zsuzsanna következik a sorban.
A belföldi hírek esetében Bándy Kata, a külföldi híreknél Amanda Todd, a politikusoknál Gyurcsány Ferenc, a mindennapi ügyek toplistáján a bérkalkulátor, zene kategóriában a Psy: Gangnam Style, az online szórakozás kategóriában pedig a Dumaragu lett a leginkább megugrott keresés. A legtöbbször keresett tévéműsor címével a Megasztár, a legtöbbször keresett magyar hírességével pedig Fluor büszkélkedhet, míg a magyar hírességek közül a legnagyobb ugrást VV Vera produkálta.
Az élet nagy kérdései közül a foghullásra és a "mi a szerelemre" kerestek rá a legtöbbször a hazai felhasználók. A hogyan? kezdetű kérdések közül pedig a Hogyan kell smárolni?, míg a mémek kategóriájában a Hummer lett a leginkább megugrott keresés.
A Google az egész világra vonatkozó 2012-es keresési toplistáját december 12-én, New York-ban mutatja be.
Polyák Balázs, a Google Magyarország piaci elemzője elmondta, hogy Magyarországon jelenleg 4,7 millióan vannak, akik 15 évnél idősebbek, és havonta legalább egy órát interneteznek. A felhasználók 96 százaléka rendszeresen használ valamilyen keresőmotort. Összességében növekedett a speciális keresések száma Magyarországon, változott a keresés helye (okostelefon, táblagép), heti dinamikája, valamint a módja is (például a hangalapú keresési funkció révén).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.