A magyarországi vállalatok fele alkalmaz informatikai feladatok ellátására külső rendszergazdát, akik gyorsaságot, szakértelmet és érthető beszédet vár el a rendszergazdától – derül ki a múlt héten rendezett I. Országos Rendszergazda Konferencián publikált felmérésből. Bár szűkül a piac, egyre kevesebb akarnak fizetni a cégek, van kiút: kapcsolati háló vagy világháló kell az ügyfélfogáshoz.
Az Alphasonic által 100 Magyarországon működő (nem informatikai) vállalkozás döntéshozói körében végzett kutatás eredményéből kiderül: a cégek fele foglalkoztat saját rendszergazdát. A vállalatok 30 százaléka külső céget bíz meg informatikai rendszere üzemeltetésére, 18 százalékuk külső és belső rendszergazdát is alkalmaz, 2 cég pedig arról számolt be, hogy ismerős segít be az informatikai problémák megoldására.
Szakértelmet, de gyorsan
A megkérdezett cégvezetők többsége (52 százalék) elsősorban gyors megoldást vár el a rendszergazdai szolgáltatást nyújtó cégtől. Szintén fontos a szakértelem (27 százalék), a megbízhatóság (14 százalék) és az állandó elérhetőség (12 százalék). Emellett sokan fontosnak tartották, hogy a rendszergazda beszélje a megbízó nyelvét.
"Bár a szakértelmet csak második helyre sorolták a válaszadók, ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a szakértelem alapvető elvárássá vált, hiszen a kutatásból egyértelműen kiderült, hogy legtöbben a cégen belüli tudáshiány miatt fordulnak külső informatikusokhoz" - véli Kirov Kiril, a kutatást készítő Alphasonic Kft. ügyvezető igazgatója.
Az informatikai felmérés megerősítette, hogy az ügyfelek miatt és a törvényi szabályozás következtében is egyre fontosabb adatbiztonság miatt fokozottan figyelmet várnak el a külső szolgáltatóktól is, ha azok érzékeny adatok közelébe kerülnek: a teljes titoktartás alapvetően fontos.
A kutatásból kiderül: a legtöbb cég illetékes vezetője elsősorban személyes kapcsolatok, ajánlások útján keresett vagy keresnek külső rendszergazdát (62 százalék). A válaszadók 26 százaléka fordul ilyen esetben az internethez, azon belül főleg a Google keresőhöz, 10 százalékuk ad fel álláshirdetést, míg a maradék 2 százalék egyéb utakon jut megfelelő szolgáltatóhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.