A várakozásoknak nagyjából megfelelő eredményekről számolt be a globális személyi-számítógép (PC) piac első helyéért küzdő Lenovo. A kínai társaság üzleti évének harmadik negyedévében 204,9 millió dolláros adózott profitot könyvelhetett el, ami harmadával magasabb az előző esztendő hasonló időszakában mértnél. A nyereséget egy 20 millió dolláros egyszeri tétel is megdobta, amennyiben ezt figyelmen kívül hagyjuk, a profit megfelel az elemzők előzetes várakozásainak: a Bloomberg 12 szakértő megkérdezésével összeállított konszenzusa ugyanis 184 millió volt.
A kínai PC-gyártó árbevétel soron is jól teljesített: az október és december közötti három hónapban elkönyvelt 9,36 milliárd dolláros forgalom 12 százalékos bővülést jelent az egy esztendővel korábbihoz képest. A cég hazájában 17 százalékos gyarapodásról számolt be, de az Egyesült Államokban is 8 százalékkal nőtt az értékesítés, ami különösen annak fényében jó teljesítmény, hogy a globális PC piac 10 éve először szűkült 2012-ben.
Yang Yuanqing a vállalat vezérigazgatója a gyorsjelentést követően azt emelte ki, hogy miközben a társaság legnagyobb piacán a PC-szegmensben is jól teljesít, a cég életében egyre fontosabb szerepet töltenek be az egyéb üzletágak, amelyek növekedési üteme számottevően meghaladja a személyi számítógépekét. A vállalat igen nagy energiát fordít arra, hogy az okostelefon-szektorban is megvesse lábát. Kínában már a második legnagyobb szereplőnek számítanak a smartphone szegmensben, az elmúlt fél évben pedig Indiában, Indonéziában, Vietnámban, a Fülöp-szigeteken és Oroszországban is piacra lépett a Lenovo.
A sokat hangoztatott ambiciózus tervek fényében nem meglepő, hogy a céget szóba hozták a komoly gondokkal küzdő kanadai Research in Motionnel. A napokban a Lenovo pénzügyi vezetője nyilatkozott úgy, hogy a BlackBerry márkát jegyző társaság felvásárlását sem tartják elképzelhetetlen, s bár az akvizíciós tervet a későbbiekben cáfolták a cégnél, a kínai társaság expanziós politikáját ismerve nem lenne meglepő egy ilyen tranzakció.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.