A vállalat nem volt elég körültekintő a beszállítóitól származó alapanyagok vizsgálatakor, ezen a gyakorlaton változtatnia kell - figyelmeztette a KFC-t a bizottság.
Az amerikai cég december közepén került a hatóságok figyelmének középpontjába és a kínai fogyasztók bírálatainak kereszttüzébe, miután a kínai központi televízió riportjában felfedte: a KFC beszállítói olyan gazdáktól vásároltak húst, akik hormonkeverékkel dúsították és antibiotikumokkal etették a csirkéket. A Sanghaj Televízió később azt is kiderítette: a KFC tulajdonosa, a Yum Brands 2010 óta tudott róla, hogy antibiotikum található az általa vásárolt csirkehúsban, a cég ugyanis 2005-ben szerződést kötött a sanghaji élelmiszer- és gyógyszerellenőrzési intézettel, hogy az kéthavonta ellenőrizze termékeinek minőségét. A visszaélést a vállalat ugyanakkor nem jelentette, sőt a vizsgálati eredmények tudatában is folytatta a beszállítókkal való üzleti kapcsolatot.
A sanghaji hatóságok hétvégi megállapításával még nem ért véget a nyomozás, az a beszállítók vizsgálatával folytatódik tovább, többek között az egészségügyi előírásoknak való megfelelést és a csirkenevelési gyakorlatot veszik nagyító alá.
Ku Csen-hua, a sanghaji élelmiszerbiztonsági hivatal helyettes igazgatója korábban úgy fogalmazott: ha további szabálytalanságokra derül fény, az érintett vállalatok a létező legszigorúbb büntetésre számíthatnak.
A KFC anyavállalatának, a Yum Brandsnek Kínáért felelős vezérigazgatója január közepén a "kínai Twitteren", a Sina mikroblogon kért a fogyasztóktól bocsánatot. A csirkehúsbotrány ugyanakkor minden valószínűség szerint a negyedik negyedéves eladásokon érezteti majd hatását: az előzetes becslések szerint a cég forgalma legalább 6 százalékkal esett vissza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.