Február végén az Erzsébet-utalvány család elfogadóhelyi hálózata több mint 40 ezer pontból áll – tudta meg a Világgazdaság. „Az Erzsébet-utalványok értékesítésének és beváltásának aránya jelenleg közel 80 százalék. Az Erzsébet utalvány család új tagjainak fogadtatása is pozitív a piacon. Közel 3000 új megrendelőt köszönthettünk az első két hónapban, eddigi tapasztalataink szerint új utalványaink kedveltek a munkavállalók és a munkaadók körében” – közölte lapunkkal a Nemzeti Üdülési Szolgálat (NÜSZ) Kft.. Hozzátették: az új Erzsébet-utalványaik (ajándék, iskolai, szabadidő) esetében forgalombefolyásoló tényező a szezonalítás, így például az iskolai Erzsébet-utalvány megrendelések többsége a második negyedév végén, harmadik negyedévben várható, míg az ajándék Erzsébet-utalvány kiemelt szezonja az év vége. „Az elfogadóhelyekkel történő tárgyalások ennek megfelelően haladnak. Az új típusú utalványok a már meglévő hálózat nagy részében is beválthatóak lesznek, ezen túlmenően több ezer új elfogadóhely szerződésének feldolgozása van folyamatban” – fogalmazott a NÜSZ. A forgalmazásából származó eredmény kizárólag szociális üdültetési célokra, ezzel összefüggő szolgáltatásokra, és egyéb szociális programokra, azaz az Erzsébet-programra használható fel. „2012-ben közel 90 milliárd forint értékben került forgalomba Erzsébet-utalvány” – tudatta lapunkkal a NÜSZ. A cégeknek áfával együtt 2,5 százalékos kezelési költséget kellett kifizetniük. Csak ebből 2,4 milliárd forint bevétele volt a NÜSZ-nek, és akkor még nem számoltuk a beváltáskor levont hatszázalékos jutalékot.
Ez a kiemelt partnereknél, mint például a CBA, akár 3 százalék alatt is lehet. A mérlegadatokat májusban teszik közzé a cégbíróságon.
Az Erzsébet-utalvány lassan konkurens nélkül marad, hiszen a Le Chéque Déjeuner Kft. 15 év után nemrég függesztette fel a magyarországi értékesítési tevékenységét. A francia cég étkezési utalványaikat május 31-éig lehet felhasználni. „2013 év elejére a társaság működése teljesen ellehetetlenült, miután 2012 januárjától állami monopólium lett az étkezési jegy kibocsátása. A gazdasági körülmények pozitív változása esetén folytatni fogjuk az utalványok értékesítését Magyarországon” – közölte a cég. A cég még 1997-ben lépett be a magyar piacra, 450 ezer felhasználó mintegy 60 ezer helyen használhatta az utalványait. A Groupe Chéque Déjeuner persze nem megy csődbe attól, hogy Magyarországról kivonul, hiszen Franciaországon kívül 15 országban van jelen 22 millió szelvénytulajdonossal. A piac államosításának egyik indoka az volt, hogy a külföldi cégek csak kiviszik a profitot az országból.
A francia rivális távozásával az elfogadóhely-hálózat bővítésére mindenképpen szükség lesz az Erzsébet-utalvány esetében, hiszen például az 51,17 százalékos adóteherrel bíró ajándék-utalvány a szerződött szolgáltatóknál többek között műszaki cikk, lakberendezés, könyv, ruha, játék és utazás vásárlására is felhasználható lesz. A minimálbér 30 százalékáig, 29 400 forintig juttatott iskolai Erzsébet-utalvány 35,7 százalék adóteher mellett adható. A szelvény felhasználható tankönyv, taneszköz és ruházat vásárlására a tanév első napját megelőző 60. naptól a kibocsátás évének utolsó napjáig. A szabadidő Erzsébet-utalvány pedig a nem pénzben kapott juttatások közül adómentes a kifizető által ugyanazon magánszemélynek az adóévben legfeljebb 50 ezer forint értékben nyújtott, sporteseményre vagy kulturális szolgáltatás igénybevételére vonatkozó juttatás.
Várakozásaik szerint idén is az étkezési Erzsébet-utalvány lesz a legsikeresebb cafeteria-elem. A legtöbb hazai cégnél mostanra már döntöttek, hogy melyik cafeteria elemet választják. A cafeteriatrend.hu felmérése szerint 2013-ban a legtöbben a „hideg” étkezésre is költhető Erzsébet-utalványt kínálják: 76,9 százalék szerepelteti ezt a juttatási rendszerében. A válaszadók 54,5 százaléka biztosít lehetőséget a dolgozóinak a Széchenyi Pihenő Kártya vendéglátás alszámlájának használatára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.