Kilenc évvel magyarországi piacra lépése után a Lidl megtartotta első sajtótájékoztatóját, amelyet magyar beszállítói kör növelésére vonatkozó tervnek szenteltek. Az árbevétel 54 százalékát teszi ki a hazai termékek fogalmazása, ugyanakkor az a cél, hogy a jövő év végére ez az arány 60 százalék legyen. A kérdésre, hogy a sajátmárkás termékeknél mennyi a magyar arány csupán azt válaszolták, hogy 54 százaléknál több, és arról sem tájékoztattak, hogy a február 28-án zárt üzleti év milyen volt az előzőhöz képest.
A vállalat által forgalmazott közel 1500 cikkelem közül 810 a 253 magyar beszállító gyártmánya. Ebből 36 cég 106 termékét a Lidl Magyarország a környező országok testvérvállalatainak is kiközvetítette, és az élelmiszeripari cégek együttesen 8,4 milliárdos exportárbevételt értek el tavaly. Ma Lengyelországtól Bulgáriáig valamint Ausztriában összesen nyolc országban kaphatók magyar élelmiszeripari termékek. Németországban egyelőre csak két asztali rágcsálnivalót forgalmaznak próbajelleggel.
A 157 áruházzal rendelkező hálózat terjeszkedését megállította a jövő év végéig hatályos plázastop, amely miatt nem épülhetett meg további harminc egység, így a beszállítók termelése sem nőhet. Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke azonban nyilatkozata szerint azt reméli, hogy „ezt a törvényt a döntéshozók megváltoztatják”.
Továbbiak: vg.hu/lidl
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.