Az átlagárak drasztikus csökkenését az okozta, hogy míg a 2012. év elején a piacot két nagy szereplő, az Apple és a Samsung prémiumtermékei uralták, addig az év második felében rengeteg új márka jelent meg, amelyek többsége éppen a legalsó árkategóriát célozta meg. A magyar táblagép piac olyannyira vonzónak bizonyult, hogy 2012 decemberében már több mint 40 gyártó képviseltette magát. A legnépszerűbb készülékek az alacsonyabb árkategóriákban találhatók: a 60 ezer forintig terjedő árszegmens a teljes piac több mint 70 százalékát jelentette 2012 decemberében az eladott darabszámot vizsgálva.
Háromszor annyi táblagépet adtak el tavaly karácsonykor az Extreme Digital Zrt. webáruházában és offline értékesítési pontjain, mint 2011. hasonló időszakában – mondta el érdeklődésünkre a társaság ügyvezető igazgatója Várkonyi Balázs. A tabletek iránti kereslet nem csökkent 2013 elején sem sőt, januárban és februárban 2,5-szeres volt a forgalmuk a cégnél az egy évvel korábbihoz képest, márciusban pedig az eddig adatok alapján duplázhatnak ezek a készülékek.
Várkonyi Balázs is meredek árzuhanásról számolt be a táblagépeknél tavaly, így az azokból származó forgalom korántsem nőtt olyan mértékben, mint az eladott darabszám. Az Extreme Digital ügyvezetője szerint a piacot 2012-ben elárasztó olcsóbb, ismeretlen márkák térhódítása kezd lassulni, és a legnagyobb piaci szereplők – Apple, Samsung – mellett egyre erőteljesebben jelennek meg ezen a területen is a nagy PC-gyártók.
Információink szerint az Apple-táblagépekből a ténylegesen eladottnál többre is lett volna kereslet, azonban a cég szállítási nehézségekkel küzd: nem képesek annyit gyártani iPad-ből, mint amennyire szükség lenne. A cég termékeire egyébként a nagyfokú szezonalitás a jellemző, amikor egy-egy új változat érkezik, mint tavaly tavasszal is történt, többszörösére ugrik a forgalmuk. Az szinte biztos, hogy az idén is előrukkol valamilyen újdonsággal ebben a szegmensben is az Apple, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor érkezik az új készülék.
Az üzleti felhasználói körben hasonló folyamat megy végbe, mint a lakossági szegmensben, gyorsan nő a tabletek penetrációja. Az elsődleges szempont ebben a körben nem az ár, hanem az ár-teljesítmény-kihasználhatóság kombinációja.
Az üzleti felhasználói körben hasonló folyamat megy végbe, mint a lakossági szegmensben, gyorsan nő a tabletek penetrációja. Az elsődleges szempont ebben a körben nem az ár, hanem az ár-teljesítmény-kihasználhatóság kombinációja.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.