A Tesco ugyanakkor alaposan feladta a leckét az élelmiszer házhozszállításba korábban belevágott konkurenciának, hiszen érték- és súlyhatártól függetlenül csupán 900 forintba kerül a kiszállítás. A CBA például nemrégiben fejlesztette webshopját és háromezerre bővítette annak termékkínálatát. A fuvardíj 20 ezer forint értékhatárig ezer, 20 és 40 ezer forint között 500 forint, afölött pedig a házhoz szállítás térítésmentes.
A Tesco-web azonban 20 ezer féle élelmiszer-napicikk terméket kínál. Miután a fogyasztók érdeklődése meghaladta a cég várakozásait, eleinte korlátozott számban vállalják a kiszállításokat. Azt azonban nem közölte a vállalat, hogy hány rendelést elégítenek ki és azt sem, hogy hány kisteherautót vásároltak ebből a célból.
Varró Balázs, a Tesco Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője ugyanakkor kiemelte, hogy „az új szolgáltatás pontos meghatározása Online Bevásárlás, és nem webshop, miután nem raktárkészletről árusítunk, hanem kollégáink az áruházakban bevásárolnak a vevő helyett”. Ez tette indokolttá a három áruház létszámának összesen száz fővel való emelését.
Abban is különbözik a Tesco szolgáltatása a versenytársakétól, hogy az árut készpénzben nem lehet kifizetni – amint Varró Balázs mondta, biztonsági okból nem lesz pénz a teherautókban–, ugyanakkor csak 18 évben felüliek vehetik át a csomagot. Ezt a megrendelő megteheti az általa kijelölt áruházban is, de akkor csak 445 forintot kell fizetnie.
A Tesco honlapján a megrendelő két óránkénti idősávokat választhat ki a rendelés átvételére, mégpedig a hét minden napján reggel nyolctól este tíz óráig. Azt is megteheti ugyanakkor, hogy nem vesz át bizonyos árucikket, ha az nem látszik elég jó minőségűnek, vagy ha helyettesítő terméket küldtek, mert kifogyott a megrendelt áru. A szerződési feltételek közt szerepel az is, hogy amennyiben a fogyasztó valamennyi megrendelt termék átvételét megtagadja, úgy kiszállítási díjat nem kell fizetnie.
Miután a Tesco csak az áru átvételét követően vonja le a vásárlási értéket a fogyasztó bankszámlájáról, a visszautasított termékek árát sem kell kifizetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.