A Weltauto használtautó-kereskedő cég idézte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatait, amely szerint 2012-ben 10 785 autót értékesítettek külföldre Magyarországról, mintegy 10 százalékkal többet a 2011-ben regisztrált, 9851 üzletkötésnél. Az eladások összértéke megközelítette a 11,5 milliárd forintot.
A legtöbb használtautó Szerbiába és Németországba került. Szerbiából 6863 gépkocsi vásárlását regisztrálták, ezek a tranzakciók 63 százalékát fedték le. A második helyen Németország zárt 1288 autóval, 12 százalékos részesedéssel.
Sok koros autó távozik az ország déli szomszédjai felé, ott ugyanis az idős, olcsóbb autókat preferálják. Ugyanakkor a kiáramló idős kocsik száma meg sem közelíti az országba érkező koros járművek mennyiségét - mondta el Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója. A németek ugyanakkor a fiatal, jobban felszerelt, így drágább gépkocsikat vették - tette hozzá a márkaigazgató.
A célországok között több különleges desztináció is szerepel, így vettek például autót Líbiából, Bissau-Guineából, Gabonból, Mauritániából vagy a Koreai Köztársaságból. Motorizáltság szempontjából az 1500-2500 köbcentiméteres dízel variánsok voltak a kedveltek tavaly, 4976 autót vettek ebben a kategóriában. Szintén keresettek voltak az 1000-1500 köbcentiméteres benzinmotorral szerelt gépkocsik (2859 autó).
Mivel az euróárfolyam továbbra is 300 forint körül mozog, az idén is várható, hogy nagy számban viszik külföldre a magyar használt autókat - jelezte Horváth Zoltán. Megjegyezte, hogy a Weltauto értékesítéseiben ez a jelenség csak elvétve tapasztalható, az elmúlt évben 50-nél kevesebb gépkocsit adtak el külföldre országos hálózatukban.
A Weltauto a Porsche Hungaria csoport tagja, használt autók fforgalmazására indult 2001-ben, ausztriai mintára. A
használtautó-kereskedők közül jelenleg a Weltauto rendelkezik egyedül országos értékesítői - jelenleg 38 tagú - hálózattal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.