Járműkereskedelem Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) közölte, hogy miután hivatalosan is megkezdődtek a szabadkereskedelmi tárgyalások Japánnal, az ACEA tagvállalatai előnyben részesítik az olyan szabadkereskedelmi megállapodásokat, amelyek egyenlő feltételek teremtenek az európai exportőrök számára. Azért az aggodalom, mert az elmúlt évben a nem japán márkák összesen 241 563 kocsit adtak el a szigetországban, ahol egyébként 4,572 millió hazai gyártmány talált gazdára.
Karl De Gucht uniós kereskedelemért felelős biztos leszögezte: az Európai Bizottság beszünteti a tárgyalásokat Japánnal, ha nem teljesíti megfelelő ütemben a vállalásait. Az ACEA üdvözli a bejelentést és azt javasolja, hogy az EU határozzon meg konkrét célokat az első évre vonatkozóan. A végső cél az, hogy az Európában gyártott és elfogadott gépkocsikat további tesztelés nélkül elfogadják Japánban is. Az ACEA jelzése szerint a tagállamoktól kapott mandátumának megfelelően a tárgyalások megkezdése után egy évvel felülvizsgálja a japán vállalások teljesítésének eredményességét.
Az autóipar szövetség az első évben elérendő egyik célként azt javasolja, hogy a japán műszaki követelményeket és a bevizsgálási folyamatokat közelítsék a nemzetközi előírásokhoz. Másrészt az ACEA azt szeretné, ha felszámolnák azokat az adóelőnyöket, amelyeket az úgynevezett kei-autók élveznek. Tokió a hazai gyártású, legfeljebb 660 köbcentis és 3,4 méternél nem hosszabb mini autók vásárlóit komoly adókedvezményekkel támogatja. Mivel Európában nem készülnek ilyen, az úgynevezett "Kei" kategóriába tartozó modellek, a japán piac 35 százalékáról automatikusan kiszorulnak az uniós gyártók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.