BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hátrányban az európai autók a japán piacon

Járműkereskedelem Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) közölte, hogy miután hivatalosan is megkezdődtek a szabadkereskedelmi tárgyalások Japánnal, az ACEA tagvállalatai előnyben részesítik az olyan szabadkereskedelmi megállapodásokat, amelyek egyenlő feltételek teremtenek az európai exportőrök számára. Azért az aggodalom, mert az elmúlt évben a nem japán márkák összesen 241 563 kocsit adtak el a szigetországban, ahol egyébként 4,572 millió hazai gyártmány talált gazdára.

Karl De Gucht uniós kereskedelemért felelős biztos leszögezte: az Európai Bizottság beszünteti a tárgyalásokat Japánnal, ha nem teljesíti megfelelő ütemben a vállalásait. Az ACEA üdvözli a bejelentést és azt javasolja, hogy az EU határozzon meg konkrét célokat az első évre vonatkozóan. A végső cél az, hogy az Európában gyártott és elfogadott gépkocsikat további tesztelés nélkül elfogadják Japánban is. Az ACEA jelzése szerint a tagállamoktól kapott mandátumának megfelelően a tárgyalások megkezdése után egy évvel felülvizsgálja a japán vállalások teljesítésének eredményességét.

Az autóipar szövetség az első évben elérendő egyik célként azt javasolja, hogy a japán műszaki követelményeket és a bevizsgálási folyamatokat közelítsék a nemzetközi előírásokhoz. Másrészt az ACEA azt szeretné, ha felszámolnák azokat az adóelőnyöket, amelyeket az úgynevezett kei-autók élveznek. Tokió a hazai gyártású, legfeljebb 660 köbcentis és 3,4 méternél nem hosszabb mini autók vásárlóit komoly adókedvezményekkel támogatja. Mivel Európában nem készülnek ilyen, az úgynevezett "Kei" kategóriába tartozó modellek, a japán piac 35 százalékáról automatikusan kiszorulnak az uniós gyártók.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.