Ezért Kim Tae-nyen, a koreai autóipari szövetség, a KAMA elnöke felszólította a kormányt, hogy a megállapodás után is tartsák fönn az autókra kivetett importvámot, hogy a hazai gyártóknak legyen idejük a versenyhez való alkalmazkodásra – jelentette a Reuters, megjegyezve, hogy a három ország együttes lakossága meghaladja a 1,5 milliárd főt, úgyhogy igen nagy piaci lehetőségek nyílnak meg, de elsősorban az olcsóbban termelő kínai gyártók előtt. Nem is csoda, hogy a KAMA elnöke kijelentette: nagyon kicsi az esély hogy a másik két országba irányuló kivitelüket emelni tudnák, ugyanakkor a hazai piac 90 százaléka a Dél-Koreában készülő modelleké.
Arról azonban nem szólt Kim Tae-nyen, hogy éppen Dél-Koreát tekintik az Európai Unióval és az Egyesült Államokkal kötött szabadkereskedelmi szerződés legnagyobb haszonélvezőjének, de a KAMA egy ugyanilyen megállapodást Kínával és Japánnal kifejezetten károsnak tart.
A KAMA európai testvérszervezete, az ACEA szerint az Európai Bizottság sokat ártott azzal, hogy 2011-ben szabadkereskedelmi megállapodást kötött Dél-Koreával, s így a Hyundai-Kia csoport jelentős piaci részesedést szerezhetett az unióban. Most pedig az a terv, hogy a Japán és az EU közti szabad kereskedelmi megállapodás következtében az unió lebontaná a 10 százalékos vámtarifát, amely révén a japán gyártók autónként átlagosan 1500 dollárt takaríthatnak meg. Ez az a lépés, ami csak a japánoknak kedvezne” – jelentette ki Ivan Hodac, az ACEA főtitkára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.