BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kettős mércével mér Dél-Korea autóipara, ha a vám szóba kerül

A dél-koreai autóipar aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy Szöul háromoldalú szabadkereskedelmi tárgyalásokba kezdett Kínával és Japánnal. Az autógyártók ugyanis az import nagyarányú emelkedésétől tartanak.

Ezért Kim Tae-nyen, a koreai autóipari szövetség, a KAMA elnöke felszólította a kormányt, hogy a megállapodás után is tartsák fönn az autókra kivetett importvámot, hogy a hazai gyártóknak legyen idejük a versenyhez való alkalmazkodásra – jelentette a Reuters, megjegyezve, hogy a három ország együttes lakossága meghaladja a 1,5 milliárd főt, úgyhogy igen nagy piaci lehetőségek nyílnak meg, de elsősorban az olcsóbban termelő kínai gyártók előtt. Nem is csoda, hogy a KAMA elnöke kijelentette: nagyon kicsi az esély hogy a másik két országba irányuló kivitelüket emelni tudnák, ugyanakkor a hazai piac 90 százaléka a Dél-Koreában készülő modelleké.

Arról azonban nem szólt Kim Tae-nyen, hogy éppen Dél-Koreát tekintik az Európai Unióval és az Egyesült Államokkal kötött szabadkereskedelmi szerződés legnagyobb haszonélvezőjének, de a KAMA egy ugyanilyen megállapodást Kínával és Japánnal kifejezetten károsnak tart.

A KAMA európai testvérszervezete, az ACEA szerint az Európai Bizottság sokat ártott azzal, hogy 2011-ben szabadkereskedelmi megállapodást kötött Dél-Koreával, s így a Hyundai-Kia csoport jelentős piaci részesedést szerezhetett az unióban. Most pedig az a terv, hogy a Japán és az EU közti szabad kereskedelmi megállapodás következtében az unió lebontaná a 10 százalékos vámtarifát, amely révén a japán gyártók autónként átlagosan 1500 dollárt takaríthatnak meg. Ez az a lépés, ami csak a japánoknak kedvezne” – jelentette ki Ivan Hodac, az ACEA főtitkára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.