Az egészség megőrzését és jó közérzetet szolgáló fogkrémből 2,3 millió litert adtak el a boltokban; fogkeféből közel 11 millió darabot, elektromos fogkeféből pedig 492 ezret.
A fogkrém éves piaca mintegy 12 milliárd forint. Ezzel beletartozik a Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória között a legnagyobb forgalmú tíz közé. Értékben a fogkrém kiskereskedelmi eladása 2 százalékkal nőtt a legutóbb felmért tizenkét hónap során, az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Mennyiségben csekély mértékben, 1 százalékkal csökkent a bolti forgalom.
Figyelemre méltóan erősek a fogkrém gyártói márkái. A kategória értékben mért forgalmából 96 százalékkal részesedtek az elmúlt év során.
Kis mértékben, 3 százalékkal drágult a fogkrém, egyik évről a másikra: Egy liter mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára idén január-februárban 5 177 forint, míg a tavalyi hasonló periódusban 5 026 forint.
A fogkefe éves kiskereskedelmi piaca 3 milliárd forint felett mozog. Forgalma mind érték, mind mennyiség szempontjából változatlan maradt, éves összehasonlításban.
A szájvíz növekvő, egyre fontosabb kategória. Értéket tekintve 10, mennyiségben 8 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi eladása, 2012. március-2013. február között, az előző hasonló időszakhoz képest. Éves bolti forgalma túllépett a 3 milliárd forinton.
Az elektromos fogkefe iránti kereslet szintén dinamikusan fejlődik. Ha az értéket nézzük, a piac évi félmilliárd forintos forgalom felett változik; legutóbb 23 százalékkal bővült, egyik évről a másikra. Mennyiség szempontjából 11 százalékkal többet forgalmazott a kiskereskedelem.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, eléggé koncentrált a szájápolási termékek bolti értékesítése. Kiemelkedő piaci részesedést ért el a drogéria 2012. március-2013. február között: 66 százalék jutott rá az elektromos fogkefe teljes forgalmából. Fogkefénél 40, szájvíznél 34 százalékot ért el.
Fogkrémnél a teljes forgalomból a hipermarket részesedett legnagyobb arányban, 34 százalékkal, 2012. március-2013. február során.
Fogékonyak a magyar fogyasztók a szájápolási termékek újdonságaira a boltokban. A Nielsen egyik kutatása feltárta, hogy a megkérdezés előtti hat hónap során a felmérésben résztvevők több mint fele vásárolt a polcokon újonnan megjelent fogkrém, fogkefe vagy szájvíz közül valamit; egyet a válaszadók 23, kettő-négy terméket 18, négynél is többet pedig 10 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.