A vállalat első negyedéves eredményei a kedvezőtlen piaci környezet ellenére is pozitívak, a feltörekvő piacokon továbbra is kétszámjegyű, 10,4 százalékos az árbevétel növekedés. A fejlett piacok eredményei ugyanakkor csökkenést mutatnak a tavalyi év azonos időszakához képest. Az első negyedévben elért 12,2 milliárd eurós forgalom 0,2 százalékos emelkedést jelent, a kifizetett osztalék 10,7 százalékos emelkedést követően 0,269 euró lett.
"Az elmúlt negyedévben a nehezített, kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére sikerült növekedni. A eredmények is bizonyítják, hogy az Unilever a piacot megelőzve képes a folyamatos növekedésre. Stratégiánk működik. A Fenntarthatósági Tervet sikeresen ültettük át a gyakorlatba, a célkitűzések mindennapi döntéseinkben is megnyilvánulnak. A fenntarthatóságra építő üzleti modell segítségével az értékesítés növekedése mellett a költségeket és a kockázatokat is csökkentjük. Azok a márkáink, amelyek elkezdték a fenntarthatóságot a középpontba helyezni továbbra is jól teljesítenek" – értékelte az eredményeket Paul Polman, az Unilever elnöke.
"A csökkenő vásárlóerő és az egyes termékköröket érintő adóterhek egyre nagyobb problémát jelentenek" – mondta Gyenes András. Az Unilever Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szeinrt részben ennek köszönhetően a magyar fogyasztási cikkek piaca tovább zsugorodott az év első 3 hónapjában. "A jelenlegi környezetben növekedni csak piacfejlesztéssel lehetséges. Ennek ellenére az első negyedévben az Unilever Magyarországon a piacoknál jobb teljesítményt ért el, így tovább tudta javítani piacrészesedésé" – vélte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.