Az európai mobil hálózati szolgáltatóknak küldött bizottsági kérdőívből kiderül, hogy Brüsszel azokat az értékesítési szerződésekben foglalt kikötéseket vette vizsgálat alá, amelyek a feltételezések szerint azt hivatottak megakadályozni, hogy a versenytársak alá tudjanak kínálni az Apple értékesítési feltételeinek.
A néhány mobil távközlési szolgáltató bejelentése alapján indított brüsszeli vizsgálat még kezdeti stádiumban tart és ahhoz, hogy az EU-Bizottság hivatalos versenyjogi eljárást tudjon indítani, hitelt érdemlően meg kell bizonyosodnia afelől, hogy az Apple domináns szerepet tölt be a piacon.
Az Apple piaci dominanciája viszont a Samsung Galaxy készülékek növekvő népszerűségének tükrében egyre kevésbé támasztható alá tényekkel. Az EU-Bizottság, amikor első alkalommal jelezte, hogy valóban vizsgálja az Apple értékesítési gyakorlatát, rámutatott, hogy "a jelek szerint erős verseny van a piacon".
Az Apple állítása szerint a szolgáltatókkal kötött szerződései teljes mértékben összhangban vannak az európai törvényekkel.
A mobil szolgáltatókhoz eljuttatott kilenc oldalas brüsszeli kérdőív elsősorban az értékesítési gyakorlatra összpontosít. Olyan kitételekre, hogy szerepelnek-e a szerződésekben megkötések a készülékvásárlások minimumára vagy például a marketing költségek összegére vonatkozóan, illetve arra, hogy nyújt-e a szerződés garanciát az Apple termékeknek adott értékesítési támogatások nagyságára vonatkozóan a versenytársakéhoz viszonyítva.
Brüsszel vizsgálja az Apple készülékeinek technikai paramétereire vonatkozó szerződéses korlátozásokat is. "Vannak arra utaló jelzések, hogy az Apple egyes készülékeinek bizonyos funkciói le vannak tiltva az EU, illetve az Európai Gazdasági Térség néhány tagállamában. Amennyiben ez bebizonyosodik, az versenyellenes gyakorlatnak minősülhet" - idézi a Financial Times online kiadása az európai mobil távközlési szolgáltatóknak megküldött brüsszeli kérdőívet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.