„A Magyar Posta Zrt. 2012. december 8-án írt ki hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos közbeszerzési eljárást POS terminállal ellátott, kültéri csomagfelvevő és -kézbesítő automaták szállítása, telepítése, üzembe helyezése, rendszerintegrációja és egyéb szolgáltatások teljesítése tárgyában. Az eljárás jelenleg folyamatban van, a tárgyalások zajlanak” – közölte lapunkkal az állami vállalat.
Megfontolt tárgyalásokról lehet szó, ugyanis a kiírás szerint már január 7-én lejárt az ajánlattételi határidő. A 35 darab csomagautomatát pedig elvileg már június végéig telepíteni kellene, Budapesten tíz darabot, Debrecenben, Miskolcon, Szegeden és Pécsen pedig két-két darabot. További 17 város (Győrtől Gödöllőig) pedig egy automatát kap.
„2011-et a postai csomagforgalmat erőteljes növekedés jellemezte. Összességében a csomagvolumen 7 százalékkal, a forgalomból
származó bevétel 12 százalékkal növekedett. A forgalom növekedésének elsődleges oka, hogy valamennyi ügyfélszegmensben sikerült bővítenünk
az ügyfélkörünket, amiben szerepet játszott az internetes kereskedelem 2011-ben is tapasztalható markáns erősödése” – olvaható a Posta 2011-es jelentésében.
Összesen 8,5 milliárd forint bevétele származott a vállalatnak logisztikai szolgáltatásokból. A reménysugarat tehát az e-kereskedelem jelenti. Az internet-használók 58 százaléka vásárol a világhálón, s az árucikkeket házhoz kell szállítani. Szakértők szerint ebben találhatják meg a posták a fejlődés lehetőségét. Idén a Magyar Posta és a Mol például új, közös szolgáltatást vezetett be, 55 töltőállomáson – 8 budapesti, valamint 47 vidéki kúton – Mol PostaPontokat alakítottak ki, ahol csomagküldeményeket lehet átvenni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.