védjegy Marketinkampányt indít a hazai hízlalású és feldolgozású sertéshús és húskészítmények fogyasztásának ösztönzésére a vidékfejlesztési tárca. A Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy kialakítása a sertéságazat helyzetét javító intézkedési terv része. A program egészére idén 2,6 milliárd forintot biztosít a költségvetés.
„Egy ilyen marketingkampány nyilvánvalóan hasznos, hiszen hozzájárulhat ahhoz, hogy idehaza növekedjen a sertésszám. A magyar húsipar érdeke is az, hogy a hozzá térben is legközelebbi, magyar sertéstenyésztőktől szerezze be versenyképes áron a szükséges alapanyagot” – nyilatkozta a Világgazdaságnak Éder Tamás. A Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke ugyanakkor hozzátette: „az ágazatban zajló negatív folyamatok megállítására természetesen önmagában nem alkalmas egy ilyen, a kedveltség erősítését célzó kampány. Ehhez egy komplex ágazatfejlesztési program szükséges, amelyet egyébként a kormány már elkészített, csak az abban foglaltak megvalósítása várat magára.”
Éder Tamás óvott attól, hogy a program túlzásokba essen. „Nem vitatható, hogy a hagyományos, gabonaalapú takarmányozással nevelt magyar sertés húsa jobb minőségű, mint az élelmiszeripari melléktermékekkel, esetenként folyékony takarmánnyal hízlalt állatoké, ám utóbbiak is tökéletesen alkalmasak például egyes hústermékekbe való bedolgozásra” – fogalmazott az elnök.
A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) a múlt héten írt ki pályázatot a védjegy grafikai kidolgozására, amelynek benyújtási határideje június 30-a. A tárca közleménye szerint a KMS tanúsító védjegy célja, hogy kiemelje és vonzóvá tegye a termelő és a fogyasztó számára a GMO-mentes, az Európai Unió által engedélyezett takarmány-összetevőkön nevelt sertések tartását, illetve a belőlük előállított termékek fogyasztását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.