BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akciók indulnak a magyar sertéshús fogyasztásáért

védjegy Marketinkampányt indít a hazai hízlalású és feldolgozású sertéshús és húskészítmények fogyasztásának ösztönzésére a vidékfejlesztési tárca. A Kiváló Minőségű Sertéshús (KMS) védjegy kialakítása a sertéságazat helyzetét javító intézkedési terv része. A program egészére idén 2,6 milliárd forintot biztosít a költségvetés.

„Egy ilyen marketingkampány nyilvánvalóan hasznos, hiszen hozzájárulhat ahhoz, hogy idehaza növekedjen a sertésszám. A magyar húsipar érdeke is az, hogy a hozzá térben is legközelebbi, magyar sertéstenyésztőktől szerezze be versenyképes áron a szükséges alapanyagot” – nyilatkozta a Világgazdaságnak Éder Tamás. A Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke ugyanakkor hozzátette: „az ágazatban zajló negatív folyamatok megállítására természetesen önmagában nem alkalmas egy ilyen, a kedveltség erősítését célzó kampány. Ehhez egy komplex ágazatfejlesztési program szükséges, amelyet egyébként a kormány már elkészített, csak az abban foglaltak megvalósítása várat magára.”

Éder Tamás óvott attól, hogy a program túlzásokba essen. „Nem vitatható, hogy a hagyományos, gabonaalapú takarmányozással nevelt magyar sertés húsa jobb minőségű, mint az élelmiszeripari melléktermékekkel, esetenként folyékony takarmánnyal hízlalt állatoké, ám utóbbiak is tökéletesen alkalmasak például egyes hústermékekbe való bedolgozásra” – fogalmazott az elnök.

A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) a múlt héten írt ki pályázatot a védjegy grafikai kidolgozására, amelynek benyújtási határideje június 30-a. A tárca közleménye szerint a KMS tanúsító védjegy célja, hogy kiemelje és vonzóvá tegye a termelő és a fogyasztó számára a GMO-mentes, az Európai Unió által engedélyezett takarmány-összetevőkön nevelt sertések tartását, illetve a belőlük előállított termékek fogyasztását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.