Az 500 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésével végzett negyedéves K&H kkv bizalmi index eredménye szerint kétségtelenül túljutott a mélyponton a hazai vállalkozások beruházási szándéka, ugyanis egy éve folyamatosan növekszik a beruházásban gondolkodó kkv-k aránya. „Jelenleg a cégvezetők 59 százaléka tervez valamilyen fejlesztést az elkövetkezendő egy év során. Ez az érték jóval meghaladja az egy évvel ezelőtti adatot, amikor is a vállalkozások kevesebb, mint fele (49 százalék) tervezett fejlesztést. A kkv-k legnagyobb része (33 százalék) továbbra is az informatikai beruházásokra készül. Sőt, mi több, egyedül ennél a beruházási célnál figyelhető meg számottevő, 4 százalékpontos emelkedés az előző negyedévhez képest. Ezt követi a gépekre, berendezésekre vonatkozó beruházási szándék, amit minden ötödik vállalkozás tervez. A gépjárművek korszerűsítésében is közel minden ötödik (18 százalék) kkv gondolkodik” – részletezte az eredményeket Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.
A különböző szektorokat tekintve visszafogottabb beruházási szándék figyelhető meg az ipari, építőipari (55 százalék) és a kereskedelmi (56) cégeknél. A szolgáltató vállalkozások és a mezőgazdasági cégek ennél bátrabban tervezik a következő egy évet, az előbbiek 61, az utóbbiak 66 százaléka tervez valamilyen fejlesztést. A beruházás tárgyát tekintve a kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások körében az informatikai fejlesztések állnak az élen, az ipari és agrárcégeknél pedig a gépek, berendezések fejlesztése élvez elsőbbséget. Azonban a tevékenységi kör mellett a cég mérete is nagymértékben hatást gyakorol a beruházási tervekre, hiszen a cégmérettel párhuzamos nő a beruházási szándék: a mikrovállalkozások mindössze 55 százaléka gondolkodik fejlesztésben, a kisvállalkozásoknál ez az arány már 61 százalék, a középvállalatok pedig több mint kétharmada (69 százalék) tervez valamilyen fejlesztést.
A június elején készült felmérés eredményei azt mutatják, hogy a Növekedési Hitelprogram kedvező hitelkondícióinak ismerete főként azokat a vállalkozásokat mozgatja meg, amelyek már terveznek fejlesztést, beruházást. Míg a beruházást nem tervező vállalkozások körében 13 százalék azon cégek aránya, amelyek kedvező hitelajánlat esetén beruházásba kezdenének, addig a beruházást egyébként is tervező cégek 37 százaléka kezdene további fejlesztésbe vagy növelné a beruházásra fordított tőkét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.