BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Villamosfelújítás: a Nagykörút után Budát is feltúrják a hétvégétől

A hétvégétől összehangolt vágányfelújítási munkák kezdődnek a főváros több villamosvonalán - közölte a Budapesti Közlekedési Központ. A nagykörúti sínek részleges felújításával párhuzamosan a budai villamosvágányokat is helyreállítják több szakaszon. Az összesen nyolc villamosjáratot érintő vágányfelújítás a 4-es és 6-os villamosok vonalán szombaton, a 18-as, a 41-es, a 47-es, az 59-59A és a 61-es villamosok vonalán pedig vasárnap kezdődik és 2013. augusztus 19-éig tart.

A villamospálya-felújítási munkák a BKK és a BKV között megkötött közszolgáltatási szerződés keretében, az idei nyári beruházási terv alapján valósulnak meg.

A Fehérvári úton a Prielle Kornélia utca és Dombóvári út között megmaradt nagypaneles technológiával épült villamospálya jelentősen elhasználódott, elöregedett, az utóbbi időben többször vezetett a szolgáltatás leállásához az úgynevezett hőkivetődés, azaz a nyári melegben felforrósodott sínek felpúposodása. Az érintett szakaszon a 18-as, a 41-es, és a 47-es villamosok által használt pályát teljesen lecserélik. Új, korszerű, úgynevezett rugalmas alátámasztású, folyamatos sínágyazású (RAFS) vágány épül a helyére. A felújítás kivitelezője a Feratil Kft., a munkavégzés költsége mintegy 156 millió forint.

A Krisztina körúton a Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar között található villamospálya az ezen a szakaszon közlekedő négy villamosvonal – a 18-as, az 59-es, az 59A és a 61-es – jelentős terhelése alatt szintén elhasználódott. Jelenleg a menetidőt másfél-két perccel megnövelő sebességkorlátozások lassítják a villamosok közlekedését. A felújítás során a pályát alkalmassá teszik buszok menetrendszerű közlekedésére is. A felújításhoz kapcsolódóan a Vérmező út Attila út – Várfok utca közti szakaszán buszsávot létesít a BKK. A fejlesztésnek köszönhetően az érintett 21-es, 21A, 39-es, 102-es és 139-es buszok közlekedése a torlódástól függetlenné válhat, azaz gyorsan és kiszámíthatóan fognak tudni közlekedni a nap bármely szakában a Déli pályaudvar és a Széll Kálmán tér között. A Vérmező úton megszűnő parkolóhelyek helyett újakat jelölnek ki a Logodi utcában. A rekonstrukciót a Strabag Általános Építő Kft. mint kivitelező végzi el, a felújítás teljes költsége körülbelül 278 millió forint.

Az 59-es és 59A villamos vonalán a Böszörményi úton a Kiss János altábornagy utca és Apor Vilmos tér között jelenleg igen rossz állapotú, nagypaneles technológiával épült villamospálya található. A síneket a közúti forgalom is használja, így az autósokat is lassításra kényszerítik, illetve számukra is műszaki kockázatot jelentenek a sín- és panelhibák. A pálya cseréjével itt is csökken az üzemzavarok száma, gyorsul a közlekedés és egyben csökken a környék zajterhelése. A kivitelezést az SK-59 Konzorcium végzi el a (konzorciumvezető: Swietelsky Vasúttechnika Kft.), a munkálatok költsége kb. 152 millió forint.

A budai felújítások mellett július végétől tovább folytatódik a 4-es és 6-os villamosok pályájának felújítása is: az Oktogon és a Rákóczi tér közötti szakasz megnyitásával egy időben a Petőfi hídon átvezető villamospálya-szakasz felújítása kezdődik el. A Petőfi hídon jelenleg sebességkorlátozás van érvényben, és nem halasztható tovább a javítás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.