BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már nem csak étkezésre használják a SZÉP-kártyát

Július közepére nagyon felpörgött a SZÉP-kártya használata. Az OTP-től származó információink szerint a július 19-én záruló héten mintegy háromszor annyit költöttek a plasztik szálláshely zsebéből, mint egy átlagos májusi héten.

Az ezt a cafeteriát választó munkáltatók száma már meghaladja 14 ezret, tavaly ez még 13 ezer alatt volt. Így a kártyabirtokosok száma is nőtt, most 660 ezer környékén tart a számláló, ez tavaly 578 ezerrel fordult 2013-ra. Idén eddig 34 milliárd forintot töltöttek fel a kártyára, amiből 26 milliárd forintot költöttek el. Ebből 18 milliárd forintot étkezésre használtak fel a kártyatulajdonosok, a szálláshely zsebből 5 milliárd forint, a szabadidő alszámláról 4 milliárd fogyott. Torzítja a rendszert, hogy a szálláshely zseb felé nyitott az átjárás, vagyis jelentős keresztköltés is előfordul. Az OTP SZÉP-kártya 2011 nyarán lépett ki a piacra, azóta 89 milliárd forintot töltöttek fel rá és összesen 59 milliárd forint fogyott róla, vagyis jelentős összeg pihen még a munkavállalóknál.

Fénykorában az üdülési csekk sokkal népszerűbb volt a SZÉP-kártyánál: még 2009-ben 25,4 milliárd forint bevétele származott a csekkből a szállásoknak, 2010-ben pedig 28,9 milliárd forint. Szintén fontos tényező, hogy 2009-ben még 2 millió csekktulajdonos volt. A kártyát nagyon kevesen használják eredeti rendeltetésének megfelelően üdülési, rekreációs, azaz szállodai célra, helyette horribilis mértékben napközbeni étkezésre, ételek vásárlására. A siker vagy a kudarc idén már tisztán látható lesz, hiszen az üdülési csekkek végleg kikopnak a rendszerből. Még tágabb lesz viszont a második félév elejétől a kártyával igénybe vehető szolgáltatások köre. Már nem csupán a fesztiválbelépőt vásárolhatjuk meg vele, hanem a szálláshelyünk összes, helyben igénybe vehető szolgáltatását is így fizethetjük.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.