A globális trendekkel ellentétben Magyarországon nőtt a személyi számítógépek piaca a második negyedévben, az április-júniusi időszakban 117,5 ezer pc-t adtak el, ez 5,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A fejlődésben meghatározó szerepet játszottak az asztali gépek, amelyekből 35 ezret adtak el a gyártók, ez 20 százalékkal haladta meg 2012 hasonló időszakának eredményét – mondta el Bagi Bence, az IDC Magyarország elemzője. A szakértő közlése szerint az asztali gépek forgalmának megugrásában egyszeri hatások játszottak meghatározó szerepet, így például néhány nagy banki projekt, illetve a nemzeti dohányboltok megnyitása, az új trafikokba ugyanis számos készüléket vásároltak. A hordozható pc-knél már elmaradt a növekedés, igaz ebben a szegmensben is sikerült nagyjából az egy évvel korábbi teljesítményt hozni. A magyar pc-piac egyébként nem csak a globális, de a regionális trendekkel is ellenkező eredményeket produkált az április-júniusi időszakban – tette hozzá Bagi Bence. Ez egyébként a gyártók rangsorában is megmutatkozik, hiszen míg nálunk az IDC adatai szerint a Dell volt a legnagyobb gyártó a HP-t és a Lenovo-t megelőzve, addig világszinten éppen fordított volt az első három sorrendje.
A második negyedévben jelentős változás nem volt a személyi számítógépek hazai áraiban, egyedül az ultrabookoknál volt megfigyelhető komolyabb áresés. A pc-gyártók ugyan komoly reményeket fűznek a nagy teljesítményű, ugyanakkor rendkívül könnyű és vékony készülékekhez, azonban egyelőre nem sikerült eltalálni azt az árszínvonalat, amely versenyképessé teszi ezeket az eszközöket a táblagépekkel. Az elmúlt időszakban folyamatosan csökkent az áruk – itthon egy év alatt 25-30 százalékkal -, azonban egyelőre ez sem hozott számottevő változást, még mindig nincs akkora érdeklődés irántuk, mint amekkorát a gyártók reméltek.
A harmadik negyedévben az egy évvel korábbi forgalomhoz hasonló értékesítésre számít Bagi Bence, ám az év utolsó három hónapjában az eddig késleltetett állami beruházásoknak köszönhetően jelentős felfutás jöhet a hazai pc-értékesítésben.
Folytatódott a táblagépek térhódítása a második negyedévben Magyarországon is, 96,1 ezer tabletet adtak el nálunk az április-júniusi időszakban, ami háromszoros növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A felfutás főként az olcsóbb, kisebb termékeknek köszönhető, a magyar fogyasztók ezeket a készülékeket vásárolják nagy tömegben – mondta el Bagi Bence. Így például a 100 ezer forint feletti árkategóriát képviselő tabletek nem igazán versenyképesek. Az IDC elemzője szerint a harmadik és a negyedik negyedév is jelentős bővülést hozhat a tablet-forgalomban, így az egész évben akár 400 ezer ilyen készüléket is eladhatnak nálunk, ami duplája lenne a 2012-es értéknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.