A tervek szerint a jövő évet már nullszaldóval, vagy akár nyereséggel is zárhatja a cég, amelynek forgalma három év alatt 8,4 milliárd forintról 4,5 milliárdra csökkent 2012-re, mindeközben bezárt a 17 itteni áruház fele is.
Az idei nyolc hónap alatt azonban a Miholek István és Quittner Gusztáv alkotta ügyvezetés megállította a piacvesztést és csökkentette a költségeket. Emellett sikerült megállítani a kiskereskedelmi forgalom hosszú ideje tartó évi 15-20 százalékos hanyatlását sőt az év végéig már növekedés várható. A közületi értékesítés területén viszont a gazdasági válság ellenére forgalomnövekedésre számít a társaság, amely ugyanakkor az elmúlt hónapokban megduplázta az on-line értékesítés volumenét. Az a terv, hogy két éven belül a teljes forgalom negyede már elektronikus csatornákon keresztül valósuljon meg. Az Office Depot webáruházában jelenleg már több mint 20 ezer termék található – ezek közül 3500 kifejezetten az iskolakezdéshez kapcsolódik. A teljes árukészletnek ma már csak harmada származik a korábbi anyacégtől, a többit magyarországi gyártóktól és kereskedőktől szerzik be. Az önállósodás része a teljesen új informatikai rendszer bevezetése is. A kétszáz munkatársat foglalkoztató Office Depot arra törekszik, hogy a papír-írószertől, az informatikán át az irodabútorig lefedje a teljes irodaszer spektrumot. Így jelentősen nőtt a közbeszerzések jelentősége is.
A Central-Fund Kockázati Tőkealap az év végén vásárolta meg az évek óta gyengülő Office Depot (OD) láncot annak amerikai anyagcégétől. A tulajdonosváltás egyik eredménye, hogy Miholek István résztulajdonosként és ügyvezetőként közel négy év után visszatért az egyébként 1997-ben általa alapított kereskedelmi vállalathoz.
Az amerikai anyacég belátta: a magyar piacon az üzleti modellje nem hozza a várt eredményt, ezért olyan befektetőt keresett, amely a márkanevet jobban tudja menedzselni. Az irodaszerpiac ugyanis évek óta szűkül. A Central-Fund az Office Depot-val kötött franchise-szerződésben tíz évre megkapta a névhasználati jogot, és hogy ez alatt a tíz év alatt is forgalmazhatja az OD saját márkás termékeit.
Az első Office Depot áruház 1997-ben nyílt Budapesten, de a hálózatbővítés igen lassú volt: a 2009-es évet csak 17 egységgel zárták. Hat éve még negyventagú hálózat létrehozását tervezte a cég vezetése, ám az elmúlt négy évben folyamatosan csökkent az Office Depot Hungary Kft. árbevétele és áruházainak száma. Így ma a hat fővárosi mellett csak Győrben, Törökbálinton és Dunakeszin van Office Depot üzlet.
A cég története
Az Office Depot Hungary elődjét, az Első Iroda Superstore Kft.-t Miholek István alapította 1997-ben. Az amerikai Retail Invest Concept tőketársaság tulajdonaként indult magyarországi franchise-hálózat névhasználati jogot kapott a szintén amerikai Office Depot-tól a lengyel, cseh, szlovák, valamint a magyar piacra. Az Office Depot Inc. 2004 tavaszán felvásárolta az akkor három áruházzal rendelkező Első Iroda Superstore-t, és Miholek István, a cég igazgatója mint az Office Depot itteni leányvállalatának vezetője folytatta a munkát 2009 márciusában történt távozásáig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.