BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elindult az Expert műszaki lánc

A Bravotech Group Kecskeméten nyitotta meg első, Expert Electro üzletét, miután szeptemberben csatlakozott az Expert Internationelhez. Az üzlet korábban Euronics felirat alatt működött, de szétváltak az Euronics hálózatot működtető Vöröskő és Bravotech Kft. útjai. Az utóbbi az Expert színe alatt expanzióra készül

Szeptemberben a világ legnagyobb fogyasztói elektronika szakvásárán, a berlini IFA alkalmával jelentette be a svájci Expert International GmbH beszerzési hálózat, hogy a német Expert vállalat által ellátott Csehország után Magyarországon is megjelenik. Így a kereskedők nemzetközi szövetsége már 18 európai országban képviselteti magát. A közelmúltban Kecskeméten már megnyílt az első Expert üzlet, mégpedig úgy, hogy a Bravotech csoport által eddig üzemeltetett Euronics boltot átalakították. Év végéig új külsőt kap mind a Bravotech-csoport mind a 47 Euronics boltja, de amint Rohrböck András, az Expert Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, további közel félszáz üzletet is átalakítanak.

A váltás érinti a szintén a Bravotech csoporthoz tartozó SmartZone, HifiNet és a Bemutatóterem néven működő üzleteket is. A jövő évben a Bravotech Group további 95 üzlete kap új arculatot, ugyanakkor 10-20 új Expert műszaki szakkereskedés nyitását is tervezik a Dunántúlon. Így a tervezett 180 egységgel ez lesz a legnagyobb azonos színű hálózat Magyarországon. – Azokon a településeken nem nyitunk új áruházat, ahol már van egy erős kiskereskedő partnerünk – mondta a hálózati stratégiáról Rohrböck András, hozzáfűzve ugyanakkor, ha a bolt mérete nem megfelelő, felajánlják, hogy a csoport támogatásával menjen nagyobb boltba, esetleg üzemeltessen két boltot. Az a csoport célja, hogy az adott településen meglegyen a 30-50 százalékos piaci részesedése.

Az éppen egy éve alakult Bravotech Group meglehetősen összetett konglomerátum. Egyik tagja, a Bravotech Kft. 27 boltot üzemeltet, és 22 franchise partnere van. Emellett a társaság korábban megvette a több mint 120 kiskereskedő partnerrel dolgozó Hifinet hálózatot, és ugyancsak a csoporthoz tartozik a beépíthető berendezések kereskedője, a Hód-in Kft. valamint a Bemutatóterem Zrt. és az Electropark.

A Bravo csoporthoz többféle értékesítési mód tartozik. A Bemutatóterem olyan online áruház, amelynek boltja is van, ahol a vásárlók kézbe vehetik a termékeket, illetve – ha nem kérik a házhoz szállítást – ahol átvehetik a megrendelt árut. Két Bemutatóterem és két Electropark van a fővárosban, mert úgy gondolják, ez hatékonyabb értékesítési mód, mintha nagy áruházat nyitnának a belső kerületekben drágán.

A bemutatóterem online rendszerét átvette a Bravo csoport. Amint Rohrböck András mondta, az internet egy sok lehetőséget nyújtó marketing eszköz: az árukereső portálok hozzák a vevőket a Bemutatóterem és az Electropark honlapjára, ahol telefonon az online értékesítő segít az áruház portálján eligazodni. Az online rendszer abban is segít, hogy prognózis készülhessen a kereslet alakulásáról. A Bravotech Kft. árbevétele az elmúlt három évben folyamatosan csökkent. Azonban az elmúlt évben végrehajtották a cég reorganizációját, amely során néhány üzletet is bezártak, azonban az eredmények szinte azonnal jelentkeztek az első fél évben több mint ötödével nőtt a forgalom, miközben a piac csupán 5,6 százalékkal bővült. Az adózott eredmény pedig megháromszorozódott.

Az Expert International GmbH

Az 1971-ben alapított Expert a tavalyi több mint 20 milliárd eurós forgalmával – amelynek felét Európában érte el – a világ egyik legnagyobb beszerzési társulása. Pontosabban: kiskereskedelmi értékesítési társulása. Ez ugyanis más szemléletet és más stratégiát jelent. Az ezredforduló tájékán megvetette a lábát az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és Új Zélandon is, így 21 országban összesen 7400 üzlet fölött látható a narancssárga cégtábla.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.