A váltás érinti a szintén a Bravotech csoporthoz tartozó SmartZone, HifiNet és a Bemutatóterem néven működő üzleteket is. A jövő évben a Bravotech Group további 95 üzlete kap új arculatot, ugyanakkor 10-20 új Expert műszaki szakkereskedés nyitását is tervezik a Dunántúlon. Így a tervezett 180 egységgel ez lesz a legnagyobb azonos színű hálózat Magyarországon. – Azokon a településeken nem nyitunk új áruházat, ahol már van egy erős kiskereskedő partnerünk – mondta a hálózati stratégiáról Rohrböck András, hozzáfűzve ugyanakkor, ha a bolt mérete nem megfelelő, felajánlják, hogy a csoport támogatásával menjen nagyobb boltba, esetleg üzemeltessen két boltot. Az a csoport célja, hogy az adott településen meglegyen a 30-50 százalékos piaci részesedése.
Az éppen egy éve alakult Bravotech Group meglehetősen összetett konglomerátum. Egyik tagja, a Bravotech Kft. 27 boltot üzemeltet, és 22 franchise partnere van. Emellett a társaság korábban megvette a több mint 120 kiskereskedő partnerrel dolgozó Hifinet hálózatot, és ugyancsak a csoporthoz tartozik a beépíthető berendezések kereskedője, a Hód-in Kft. valamint a Bemutatóterem Zrt. és az Electropark.
A Bravo csoporthoz többféle értékesítési mód tartozik. A Bemutatóterem olyan online áruház, amelynek boltja is van, ahol a vásárlók kézbe vehetik a termékeket, illetve – ha nem kérik a házhoz szállítást – ahol átvehetik a megrendelt árut. Két Bemutatóterem és két Electropark van a fővárosban, mert úgy gondolják, ez hatékonyabb értékesítési mód, mintha nagy áruházat nyitnának a belső kerületekben drágán.
A bemutatóterem online rendszerét átvette a Bravo csoport. Amint Rohrböck András mondta, az internet egy sok lehetőséget nyújtó marketing eszköz: az árukereső portálok hozzák a vevőket a Bemutatóterem és az Electropark honlapjára, ahol telefonon az online értékesítő segít az áruház portálján eligazodni. Az online rendszer abban is segít, hogy prognózis készülhessen a kereslet alakulásáról. A Bravotech Kft. árbevétele az elmúlt három évben folyamatosan csökkent. Azonban az elmúlt évben végrehajtották a cég reorganizációját, amely során néhány üzletet is bezártak, azonban az eredmények szinte azonnal jelentkeztek az első fél évben több mint ötödével nőtt a forgalom, miközben a piac csupán 5,6 százalékkal bővült. Az adózott eredmény pedig megháromszorozódott.
Az Expert International GmbH
Az 1971-ben alapított Expert a tavalyi több mint 20 milliárd eurós forgalmával – amelynek felét Európában érte el – a világ egyik legnagyobb beszerzési társulása. Pontosabban: kiskereskedelmi értékesítési társulása. Ez ugyanis más szemléletet és más stratégiát jelent. Az ezredforduló tájékán megvetette a lábát az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és Új Zélandon is, így 21 országban összesen 7400 üzlet fölött látható a narancssárga cégtábla.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.