A harmadik negyedévben 14,89 milliárd dolláros bevételt ért el a Google, ez 12 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi forgalmat. A piaci elemzők előzetesen 14,82 milliárd dolláros bevétellel számoltak a cégnél, a kedvező eredmények hatására a tőzsdezárást követő kereskedés során 8 százalékkal emelkedett a vállalat részvényeinek árfolyama.
A világ legnagyobb keresőcégének nyeresége még látványosabb mértékben emelkedett, a harmadik negyedévben elért 2,97 milliárd dolláros profit több mint harmadával haladta meg a 2012. hasonló időszakában produkált eredményt. A most közzétett adatok alapján azonban úgy tűnik, lassul a reklámbevételek növekedésének üteme, amit az elemzők a hirdetési platformok közötti átrendeződéssel, a mobileszközök rendkívül gyors előretörésével magyaráznak. Ezt a trendet egyébként jól mutatja, hogy naponta 1,5 millió, a cég által fejlesztett Android operációs rendszerrel ellátott készüléket aktiválnak.
A Google ugyanakkor továbbra is meghatározó szereplője a digitális hirdetési piacnak, az eMarketer adatai szerint 41 százalékos a részesedése, míg a mobilhirdetéseknél 53 százalékos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.