Az alaptarifa 2010 óta változatlan a helyközi közösségi közlekedésben. A korábbi kormányok 2002 után 140 százalékkal emelték a vasúti és autóbuszos közszolgáltatások díjtételeit - áll a közleményben.
Az NFM 15 alacsonyabb műszaki szintet nyújtó vasútvonalon 15 százalékos díjcsökkentést vezetett be ez év június 1-jétől. Az alaptarifa mérséklésére a rendszerváltás óta nem volt példa. A tárca további vonalakon is vizsgálja a kedvezményes jegyárak alkalmazásának lehetőségét.
A szakminisztérium - a közösségi közlekedési kínálat versenyképességének javítása mellett - feladatának tartja az állami tulajdonú szolgáltatók pénzügyi helyzetének rendezését, működőképességének megőrzését is. A tárca ennek érdekében hosszú távra szóló személyszállítási közszolgáltatási szerződéseket kötött a vállalatokkal, megkezdte szervezeti korszerűsítésüket és a menetrendek összehangolását - zárja közleményét az NFM.
A Népszabadság pénteki számában írta, hogy a kormány a jegyárak áfatartalmának mérséklésére készül.
Vonaton és autóbuszon "düböröghet tovább a rezsicsökkentés": a választásokra készülő kormány a jegyárak áfatartalmának mérséklésével kedvezne a választóknak - írta pontosan meg nem nevezett forrásból származó értesülését a Népszabadság pénteken.
A lap előrevetítette: az ötlet megvalósítása több tízmilliárd forint költségvetési bevételkieséssel járhat. A jövő évi költségvetésbe ezzel a tétellel a Népszabadság szerint nem számoltak, megoldást az jelenthet, hogy a számlát végül a közösségi közlekedési szolgáltatóknak kell majd "kigazdálkodniuk".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.