A portál összesítésében kimutatott két százalékos átlagár emelkedés azonban csak az eladók által várt összeg nagyságának emelkedését mutatja. Azt nem, hogy valójában mennyiért is keltek el az autók az alkudozás után. Az azonban biztos, hogy a harmadik negyedévben a hirdetésekben szereplő 1,485 millió forintos kínálati átlagár – jelentős emelkedés eredményeként – 5,8 százalékkal volt magasabb mint a válság kezdetekor, 2009 első negyedévében.
„Amióta a padlón van az új autó értékesítés, egyre kevesebb fiatal használt kocsit akarnak új modellre cserélni, így alig van utánpótlás – mondta el Schiller Gábor, az újonnan négy márkát valamint a Das WeltAuto hálózaton keresztül használtakat is forgalmazó Schiller Autócsalád tulajdonosa, hozzátéve, hogy a leggyakrabban a legfeljebb négy éves és maximum 120 ezret futott kocsikat keresik. A szakember szerint 2 millió forintig mindent megvesznek, majd a 4 és 7 millió forint közti árkategóriában lesz ismét élénk a forgalom. A Schiller hálózat úgy látja, már nem márkákat keresnek a vevők, hanem gyártó országok szerint rétegződik a piac. A német gyártmányok a legkapósabbak, majd a japánok és a franciák következnek.
Ha hosszabban búvárkodunk a használt autókat kínáló portálokon, gyakran tűnnek fel olyan kocsik, amelyek még Németországban, Ausztriában vagy Olaszországban vannak. Gyakori, hogy a kereskedők a Magyarországra érkezés előtt is felteszik a kínálatot, hogy mire hazaérnek az áruval, már legyen gazdája is az autónak. Így tehát nem is csoda, hogy miközben a belföldi használt autók kereskedelme fokozatosan élénkül, a behozott járművek száma továbbra is erőteljesen nő. A tavalyi harmadik negyedévében 14 171 kocsi származott külföldről, az idei azonos időszakban viszont már 19 583.
Amíg 2011-ben még csupán havi 2-3 ezer külföldről származó autó kapott magyar rendszámot, ez az érték az utolsó negyedévben már minden hónapban meghaladta a 6 ezret. A Használtautó.hu szerint a legnépszerűbb hat márka (Volkswagen, BMW, Opel, Ford, Audi, Mercedes) a teljes személyautó-behozatal több mint 60 százalékát fedi le. Tegyük hozzá, hogy a Datahouse adatai szerint tavaly 10,6 év volt az importált használt kocsik átlagos kora, idén nyolc hónap alatt viszont 10,8 évre emelkedett.
A legtöbb, 6863 autó Szerbiába érkezett, míg második helyen Németország zárt 1288 darabbal. De vásároltak már magyar rendszámú autót Líbiából, Bissau-Guineaból, Gabonból, Mauritániából, sőt Dél-Koreából is.
A legtöbb, 6863 autó Szerbiába érkezett, míg második helyen Németország zárt 1288 darabbal. De vásároltak már magyar rendszámú autót Líbiából, Bissau-Guineaból, Gabonból, Mauritániából, sőt Dél-Koreából is.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.