A Szinapszis Kft. Health Audit 2013 tanulmánya szerint az emberek többsége ma már csak két forrást tart relevánsnak, ha egészségügyi témában szeretne tájékozódni: az orvost és az internetet.
A netezők 89 százaléka az orvosi konzultáció előtt vagy után az interneten is utána néz a panaszával kapcsolatos információknak. Húsz százalék napi szinten használja a világhálót egészséggel kapcsolatos információszerzésre, további 35 százalék hetente többször találkozik ilyen témával a neten. A böngészők 62 százalékának segített már az internet a gyógyszeres és alternatív (nem gyógyszeres) terápiák közötti választásban, és ugyancsak magas, 30 százalék azok aranya, akik azt mondták, hogy módosították az orvos által előírt gyógyszeradagot vagy el is hagyták a gyógyszert a neten olvasottak hatására.
A legnépszerűbbek persze a betegségekkel, orvoslással kapcsolatos írásokat (78 százalék), ezt követik az életmóddal, egészségmegőrzéssel kapcsolatos cikkek (70 százalék) és a gyógyszer információk (páldául mellékhatások, hatásmechanizmus, adagolás) (64 százalék).
A legalább havi ötvenezer valós felhasználóval rendelkező nyolc magyar nyelvű egészségügyi portál nyolc látogatottsága a teljes magyarországi mért forgalombővülésénél (7 százalék) háromszor gyorsabb ütemben nőtt egy év alatt (21 százalék). A legnagyobb egészségportálok egy jóval speciálisabb tematikában ma mar hasonló nagyságrendű havi átlagos elérést biztosítanak, mint a nagyobb női magazinok, életmód oldalak. A vizsgált nyolc portál havonta összesen mintegy 6,7 millió látogatást generál, a látogatok pedig összesen több mint 12,4 millió egészségügyi információval kapcsolatos oldalt töltenek le.
Mindezek alapján különösen érthetetlen, mennyire nem hisznek a gyógyszeripari cégek az online hirdetés erejében. A tanulmány megállapítja: reklámstratégiájukban az online értékesítés mind a többi iparágtól, mind a nemzetközi trendektől elmarad idehaza. A gyógyszeripari hirdetők közül három is bekerült a Kantar Media január-augusztusi hirdetői toplistájának első tíz helyére, azaz valamennyi hirdetési csatornát (televízió, internet, rádió, nyomtatott sajtó, köztéri reklámok) figyelembe véve a legtöbbet költő cégek között található a Bayer Hungaria, a Sanofi-Aventis és a Teva Magyarország is (továbbá több termékével részben ide sorolható a toplista élén szereplő Reckitt Benckiser).
Az online display reklámköltéseket vizsgálva ugyanakkor a 10 legnagyobb hirdető között nincs gyógyszeripari cég, a Sanofi-Aventis által az év első nyolc hónapjában listaáron elköltött 185 millió forint mindössze a 13. helyre volt elegendő. A jelenség egyik oka a Szinapszis szeirnt, hogy a Kantar Mediának online bevallásokat küldő site-ok és portfoliók között a gyógyászati es egészség témájú oldalak piaci súlyukhoz képest alulreprezentáltak. Másrészt a gyógyszeripari cégek online beteg edukációs programokra költött kiadásai nem jelennek meg a display költésekben. Valószínűsíthető ugyanakkor, hogy ezen összegek figyelembe vételével sem nagyon változna a kép, vagyis a gyógyszeripar tehát a marketing büdzsé jóval kisebb részét költötte online kampányokra augusztusig, mint ami akár külföldön, akar az egyéb szektorokra jellemző.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.