A háztartási kisgépek piaca a harmadik negyedévben mintegy ötödével bővült, azaz 18,3 százalékos növekedést mutat 2012 harmadik negyedévéhez képest. Szinte valamennyi árucsoport hozzájárult a növekedéshez, egyedül a legkisebb kategóriák – olajsütők, kenyérpirítók, ételpárolók – értékesítéséből származó forgalom esett vissza, írja a GfK.
Több kategória produkált kétszámjegyű növekedési ütemet: leginkább a szájápolási és az étel előkészítő termékek, illetve a vasalók járultak hozzá a piac értékbeli bővüléséhez, de a szőrtelenítő termékek, a hajvágók, a vízforralók, a kávéfőzők és a porszívók növekedése is jelentős.
2013 harmadik negyedévében a háztartási nagygép szektor 17,5 milliárd forintos forgalmat generált, ami 4,4 százalékos, mérsékelt bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest. Habár a hűtőszekrény értékesítés adta a legnagyobb forgalmat ebben az időszakban, az eladás mégsem tudta felülmúlni az előző év harmadik negyedévét. A hűtőszekrények mellett a páraelszívók és a beépíthető főzőlapok növekedése volt negatív.
Ezzel szemben kétszámjegyű növekedést ért el a mosógépek, a mikrohullámú sütők és a szárítógépek kategóriája.
A GfK szerint a mosógépeken belül valamennyi alkategória nőtt, de a kétszámjegyű növekedés főként az elöltöltős, keskeny kivitelű modelleknek köszönhető. Egyre több A++ és A+++-os mosógépet adnak el, míg az alacsonyabb energia besorolású modellek fokozatosan visszaszorulnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.