Az első tíz hónapban 65 ezer személyi számítógépet értékesített Magyarországon a Dell, ez 20 százalékkal több, mint egy évvel korábban – mondta el lapunk érdeklődésére Dienes-Oehm Tivadar, a társaság hazai vezetője. Ezzel az eredménnyel a vállalat a személyi számítógép piacon az első helyen áll éppúgy, mint az asztali gépek esetében, ahol 33,7 százalékos részesedést ért el.
"A Dell helyzete jó a lakossági piacon annak ellenére, hogy a kereslet ezen a területen az olcsóbb termékek irányába tolódott el. Jelenleg a 120-160 ezer forintos árkategóriába tartozó pc-ink iránt van a legnagyobb igény” – közölte Dienes-Oehm Tivadar. A személyi számítógép piac zsugorodása a cégvezető szerint várhatóan elér egy minimumot, és azon a szinten megáll mind a notebook, mind az asztali számítógép értékesítés csökkenése. „Nem értek egyet azokkal, akik máris aláírták a pc-k halálos ítéletét. Amikor a személyi számítógépek megjelentek, az újságok azt hirdették, vége a papíralapú korszaknak, ez azonban nem következett be. A kreatív embereknek például egyszerre több eszközre van szükségük, és nemcsak táblagépekre és okostelefonokra, hanem a pc-kre is” - mutatott rá Dienes-Oehm Tivadar.
A cég globálisan öt kulcsterületre fordít kiemelt figyelmet a következő években: kiterjeszti nagyvállalati termék- és szolgáltatás-portfólióját, növeli értékesítési hálózatának lefedettségét, komoly befektetéseket indít a PC-k és tabletek fejlesztésére, terjeszkedik a fejlődő piacokon, és javítja az ügyfélkapcsolati „élményt”. A Dell Magyarország szempontjából a növekedési tervek a viszonteladói hálózatot támogató magyarországi leányvállalat bővítésében ölthetnek formát – tette hozzá Dienes-Oehm Tivadar.
Az elmúlt két évben közel duplájára növelte az itthon eladott számítógépei számát a Lenovo Magyarország, a vállalat piaci részesedése pedig 9-ről 17,4 százalékra nőtt – közölte Lukács Anita, a társaság ügyvezető igazgatója. Az idén a harmadik negyedévben a vállalat mind a lakossági, mind a nagyvállalati szegmensben nagyot nőtt, ennek eredményeként ebben az időszakban már Magyarországon is a Lenovo volt az első számú számítógépgyártó – tette hozzá a cégvezető.
A lakossági piacon a vállalat 120-170 ezer forintos árkategóriába tartozó termékei a legkelendőbbek. A hagyományos pc-k iránti igény az év folyamán stagnált, az új műszaki megoldások viszont egyre több felhasználót és ügyfelet érdekelnek – számolt be a tapasztalatokról a Lenovo ügyvezető igazgatója. Az új megoldások közé az ultrabookok, átalakítható többfunkciós notebook és a táblagépek tartoznak. Utóbbiak piaca dinamikusan növekszik és az elkövetkező évekre vonatkozó előrejelzések itt még további nagymértékű bővülést prognosztizálnak. A Lenovo legfőbb stratégiája ennek megfelelően az, hogy ezen az új, PC+ piacnak hívott területen vezető pozícióba kerüljön – fűzte hozzá Lukács Anita.
Tovább zsugorodott a piac
A harmadik negyedévben összesen 122 ezer pc-t adtak el Magyarországon a gyártók az IDC adatai szerint, ez 4,6 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Asztali gépekből 24 ezret értékesítettek Magyarországon a harmadik negyedévben, ami 11,5 százalékos csökkenést jelent 2012 hasonló időszakához képest. Laptopból 98 ezret adtak el, ami 2,8 százalékos visszaesést jelent. A hazai pc-piacon az elmúlt negyedévben alaposan átalakult a gyártók rangsora, ugyanis az április-júniusi időszakban még csak harmadik Lenovo előrelépett az első pozícióba, a Dell és a HP elé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.