Ezzel az állomások több mint fele már teljesen elkészült és azt átadhatták üzemeltetésre, eddig hat állomás kapta meg a szükséges engedélyeket és négy vár még a dokumentumok kiadására.
A körtéren az állomás létrehozását nagy volumenű felszínrendezési munkák kísérték: egyebek között új burkolatot kapott a tér, megújult valamennyi utca torkolata, villamosmegálló épült, aluljárórendszer biztosítja a lejutást a metróállomásra a tér számos pontjáról, illetve a kerületi önkormányzat beruházásában hamarosan befejeződik a Gomba épületének rekonstrukciója is.
Az állomás egyedi arculatot kapott: a vágánytér feletti válaszfalakat színesre festett betonelemek teszik látványossá. A 24 méter mélyen található peronszintről két irányban összesen hat mozgólépcsővel és két lifttel érhető el az aluljáró.
A II. János Pál pápa téri megálló az Erkel Színház és a Népszínház utca közötti térrész alatt épült, és kivitelezésével párhuzamosan a tér egy része is megújult. A peron 19 méter mélyen található, a megálló egy mozgólépcső- és egy liftkijárattal rendelkezik. A felszín, az aluljáró és a peron között összesen négy mozgólépcső, illetve két lift biztosítja majd az összeköttetést. A felszíni medence mellett elhelyezett felülvilágítón keresztül természetes fény jut az aluljárószintre, a két tartó gerendasor közötti belső teret pedig látszóbeton és megvilágított fémfelületek jellemzik.
A három szervezet közleményében kitért arra, hogy külön engedélyeket kell szerezni mindegyik állomásra, az alagútra, és annak minden berendezésére, de a kelenföldi járműteleppel kapcsolatban is meg kell még szerezni az engedélyeket ahhoz, hogy 2014 március végén elindulhasson az utasforgalmi tesztüzem. Eddig a most átadott két állomáson kívül a Rákóczi téri, a Bikás parki (korábbi nevén Tétényi úti), az Újbuda-központi, valamint a Szent Gellért téri állomás kapta meg az engedélyeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.