BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ki vette meg a TV2-t?

A német ProSiebenSat.1 médiavállalat hivatalosan bejelentette, hogy megvált magyarországi és romániai érdekeltségétől. A TV2-t is üzemeltető MTM-SBS Zrt. új tulajdonosa Simon Zsolt, a csatorna vezérigazgatója és Yvonne Dederick, a csatorna gazdasági igazgatója.

A TV2 ma már a nyilvánosságnak is bejelentette, hogy az eddigi német tulajdonos, az ProSiebenSat1-csoport eladta az országos kereskedelmi csatornát. Vezetői kivásárlás történt, ugyanis Simon Zsolt vezérigazgató és Yvonne Dederick gazdasági igazgató lettek az új tulajdonosok. A vételár nem ismert (a találgatások 20-30 milliárd forintra saccolják), a csatornától úgy értesültünk, hogy az üzlet mögött nincs politikai szándék.

„A ProSiebenSat.1 cégcsoport 100 százalékos management buyout (MBO) révén magyar tulajdonosnak, a TV-HU1 Kft-nek és a TV-CEE1 Kft-nek adta el a TV2-t is üzemeltető MTM-SBS Zrt-t. Az országos kereskedelmi csatornát és a portfolióba tartozó három kábelcsatornát Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója és Yvonne Dederick, gazdasági igazgató közösen vették meg. A TV2-t is működtető MTM-SBS Zrt. a  tulajdonosváltás után a korábban meghatározott stratégia mentén folytatja tevékenységét” – közölte a TV2. Hozzátették: az eladás a teljes csatornaportfoliót (TV2, SuperTV2, FEM3, PRO4) és a cégcsoport minden eszközét érinti. A magyar vásárlás jogi ügyeit a Weil, Gotshal and Manges tranzakciós és finanszírozási csoportja, míg a pénzügyi tanácsadói feladatokat az Unicredit látta el. A ProSiebenSat.1 2010-ben az N24 német hírcsatorna kapcsán bonyolított le egy hasonlóan sikeres MBO-t, az N24-et nemrég adta el a menedzsment az Axel Springer kiadónak.
Május közepén Siófokon tartott médiakonferencián hangzott el először, hogy tulajdonosai árulják a TV2-t, amely iránt évek óta élénken érdeklődik a Nyerges Zsolt többségi tulajdonában álló Infocenter.hu, valamint a Viasatot is működtető Modern Times Group (MTG). Május végén a kormány felvetette a reklámadó lehetőségét, amely a kereskedelmi televíziókat érintette volna a leginkább. A 2012-ben 6,7 milliárd forintos veszteséggel záró TV2-nek nagyon rossz hír volt a kormány tervezete: 14 milliárd forint körüli teljes árbevétele után csaknem 2 milliárd forinttól kellett volna búcsút mondania. Szeptemberben Simon Zsolt azonban már úgy nyilatkozott, hogy lekerült a napirendről a TV2 eladás. Novemberben újra felpörögtek az események, és már azt lehetett hallani, hogy még mindenképpen az ünnepek előtt bejelentik az új tulajdonost.

A kormány gazdaságpolitikai intézkedéseiről, erőszakos bűncselekményekről, valamint a kabinet szociális és családpolitikájáról szólt a legtöbb hír novemberben – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből. A TV2 Tények című műsorában a vizsgált hónapban a kormány politikai híreken belüli aránya megközelítette a 8 százalékot, a Fideszé pedig az 57 százalékot. A KDNP-t majdnem 4 százalékban mutatták itt, az MSZP-t mintegy 20 százalékban, a Jobbikot 1 százalékban, a DK-t több mint 3 százalékban, az Együtt-PM-et több mint 8 százalékban. Az LMP itt nem jutott szereplési lehetőséghez. A nézettségi versenyben évek óta a RTL Klub mögé szorult a csatorna.


Az MSZP és az Együtt-PM szövetség azt várja, hogy az illetékes hatóságok tárják fel, kik valójában a TV2 új tulajdonosai. Erről Braun Róbert szocialista politikus és Szigetvári Viktor, a Bajnai Gordon vezette pártszövetség társelnöke beszélt hétfőn a tévécsatorna budapesti székházánál. „A hírek aggodalomra adnak okot, különösen azért, mert ritkán vesz meg két magánember egy 20-30 milliárd forint körüli piaci értékű társaságot” – jelentette ki. Elmondta, azt várják, az adóhivatal indítson vagyonosodási vizsgálatot a két új tulajdonosnál, hogy kiderüljön, honnan lett ennyi pénzük. Braun Róbert ugyanakkor megjegyezte, sajtóértesülések szerint a tranzakció mögött valószínűleg olyan, a Fideszhez köthető oligarchák állnak, akik régóta szeretnének televíziót vásárolni maguknak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.