Több független forrásból is úgy értesült a Népszabadság, hogy a Budapest Airport Zrt. már felmondta a szerződést azzal, hogy az új magyar légitársaság vagy kifizeti a bérleti díjakat, vagy ha nem, január elsejével távoznia kell az irodákból. Információik szerint a cég vezetékes vonalain korlátozták a nemzetközi hívásokat is.
Nem ez az első eset, hogy a Sólyomnak ilyen szolgáltatáskorlátozás alatt kell működnie – írja a lap. Korábban munkatársaik céges mobiljait kapcsolták ki számlatartozás miatt, s az internetszolgáltatójuk is hasonló lépésre szánta el magát.
A repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-nél a Népszabadság megkeresésére nem kívánták kommentálni értesülésünket. „A Sólyomra a repülőtér mint a bérlőjére tekint, jelenleg a cég munkatársai dolgoznak az irodákban” – mondták az üggyel kapcsolatban. Az ügyet ismerő forrásaik ehhez hozzáteszik: a reptérnek az lenne a legjobb, ha a Sólyom szerződés szerint fizetne, sőt elindulna légitársaságként, hiszen azzal sokkal nagyobb bevételt generálna a Budapest Airportnak, mint amennyi az irodabérletből befolyik (ha kifizetik). Egy hazai központú légitársaság elindulása lendítene a turisztikai iparágon és az egész magyar gazdaságon is.
A pár hónapja beharangozott új légicég valódi elindulására azonban igen csekély az esély. Jelen pillanatban a Sólyom Airways tulajdonosa ugyanis a félmillió forint alaptőkéjű Charity March – Jótékonysági Menet Kft., amely vállaltan offshore státuszú, tulajdonosa a Seychelle-szigeteki Cavalli Continental. A cég 2012-ben 1,2 millió forint árbevétel mellett 9,2 millió forint veszteségről adott számot, ellene korábban már végrehajtás is zajlott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.