BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Járatokat sűrített januártól a BKK

Az utazási igényekhez jobban illeszkedő menetrendet, 300 új, korszerű jegyautomatát, felújított és esetenként meghosszabbított villamosvonalakat ígért erre az évre a Budapesti Közlekedési Központ. Lassan a Futár utastájékoztató rendszer egészét is üzembe kell helyezni.

Ez év elejétől fokozatosan mintegy 300 olyan új jegyautomatát kíván forgalomba helyezni a főváros különböző pontjain a BKK, amelyen a legtöbb jegy- és bérlettípus megvásárolható érmével, bankjeggyel, vagy akár bankkártyával is. Az érintőképernyős, vandálbiztos eszközöket a T-Systems Magyarország Zrt. gyártja, telepíti, és öt évig üzemelteti 5,7 is milliárd forintért. Az elektronikus jegyrendszer projektjébe illeszkedő automata-hálózat készülékeivel feltölthetők majd az utasoknál már meglévő kártyák is.

A BKK legutóbbi ígérete szerint ez év tavaszán várható a Futár utastájékoztató rendszer egészének a bevezetése, az eredeti határidő 2012 nyara volt. A 6,7 milliárd forintos rendszer tesztüzeme azonban csak két hónapja kezdődött. Az első futáros villamos egy hete jelent meg a 12-es vonalán az iho.hu cikke szerint. A legelső, valós időben működő utastájékoztató tábla is az e vonalon lévő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál működik. A tábla a 12-es és 14-es villamos megállóba érkezése mellett a közeli 96-os busz közlekedéséről is tájékoztat.

Az idén (más beruházások mellett) folytatódik a Budapest két kiemelt fontosságú, körgyűrűs villamosvonalának, az 1-esnek és a 3-asnak korszerűsítése, ide értve az áramellátását és a felsővezetékeit is. Az 1-es vonalát a Rákóczi hídon és a Szerémi úton át meghosszabbítják, új végállomása – 2015-ben – a Fehérvári útnál lesz.

Szintén felújításra vár a rossz pályáján lassan döcögő, így egyre kevesebbek által használt fogaskerekű vasút (60-as villamos) is, de a projekthez még pénzt kell szerezni a 2014-2020-as uniós finanszírozási időszakban. A vonal új végállomásai a Széll Kálmán téren, illetve a Normafánál lesznek. A fogas a Széll Kálmán téri előtti szakaszon már „fogatlan” lesz, mert sík fogaslécek nélkül is haladhat. Hegymenetben óránként 40, völgymenetben 30, villamosként közlekedve 50 kilométert tehet majd meg. Le kell cserélni a már sokszor felújított járműveket is.

További nagy beruházásokat is tervez a BKK a 2014-2020-as időszakban: a kisföldalatti meghosszabbítását, a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötését, a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat fejlesztését (ide értendő a fogas is), és az észak-déli regionális gyorsvasút (5-ös metró) déli szakaszának előkészítése.

A főváros idei tömegközlekedését forgalomszervezési megoldásokkal is javítja a BKK. Erről készített összeállítása szerint januártól sűrűbben és egyenletesebben követik egymást a villamosok a csúcsidőszakokban a Fehérvári úton, de gyakrabban járnak a budai rakparton és a Kiskörúton is. 135-ös és 135A jelzéssel a BKK szolgáltatásába illesztve, és lényegesen sűrített menetrenddel közlekedik a korábbi Soroksár-busz, továbbra is díjmentesen. Változnak a 23-as, a 23E, a 140-es busz, valamint a 13-as buszcsalád indulási időpontjai. Két órával tovább jár a 150E busz, a reggeli csúcsidőszakban pedig gyakrabban indulnak a 22-es járatcsalád buszai.

Sok múlik a teszteken

Kész a 4-es metró tíz állomásából a nyolcadik is, de még nem száz százalék, hogy sor kerülhet-e a vonal átadására a tervezett, márciusi időpontban. Pesti Imre kormánymegbízott ugyanis a Kossuth Rádió csütörtök reggeli műsorában azt mondta, hogy bár az építkezés miatt nem lehet csúszás, de a nemzetközi cég által készített és működtetett vonatirányító automatika rendszerével gondok akadtak, szoftvert is kellett cserélni. Ha a december 20. és január 15. közötti „sötétüzem”, és az ez utáni két hónapos teszt alatt sem lesz gond, jöhet az átadás.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.