A BKK legutóbbi ígérete szerint ez év tavaszán várható a Futár utastájékoztató rendszer egészének a bevezetése, az eredeti határidő 2012 nyara volt. A 6,7 milliárd forintos rendszer tesztüzeme azonban csak két hónapja kezdődött. Az első futáros villamos egy hete jelent meg a 12-es vonalán az iho.hu cikke szerint. A legelső, valós időben működő utastájékoztató tábla is az e vonalon lévő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál működik. A tábla a 12-es és 14-es villamos megállóba érkezése mellett a közeli 96-os busz közlekedéséről is tájékoztat.
Az idén (más beruházások mellett) folytatódik a Budapest két kiemelt fontosságú, körgyűrűs villamosvonalának, az 1-esnek és a 3-asnak korszerűsítése, ide értve az áramellátását és a felsővezetékeit is. Az 1-es vonalát a Rákóczi hídon és a Szerémi úton át meghosszabbítják, új végállomása – 2015-ben – a Fehérvári útnál lesz.
Szintén felújításra vár a rossz pályáján lassan döcögő, így egyre kevesebbek által használt fogaskerekű vasút (60-as villamos) is, de a projekthez még pénzt kell szerezni a 2014-2020-as uniós finanszírozási időszakban. A vonal új végállomásai a Széll Kálmán téren, illetve a Normafánál lesznek. A fogas a Széll Kálmán téri előtti szakaszon már „fogatlan” lesz, mert sík fogaslécek nélkül is haladhat. Hegymenetben óránként 40, völgymenetben 30, villamosként közlekedve 50 kilométert tehet majd meg. Le kell cserélni a már sokszor felújított járműveket is.
További nagy beruházásokat is tervez a BKK a 2014-2020-as időszakban: a kisföldalatti meghosszabbítását, a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötését, a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat fejlesztését (ide értendő a fogas is), és az észak-déli regionális gyorsvasút (5-ös metró) déli szakaszának előkészítése.
A főváros idei tömegközlekedését forgalomszervezési megoldásokkal is javítja a BKK. Erről készített összeállítása szerint januártól sűrűbben és egyenletesebben követik egymást a villamosok a csúcsidőszakokban a Fehérvári úton, de gyakrabban járnak a budai rakparton és a Kiskörúton is. 135-ös és 135A jelzéssel a BKK szolgáltatásába illesztve, és lényegesen sűrített menetrenddel közlekedik a korábbi Soroksár-busz, továbbra is díjmentesen. Változnak a 23-as, a 23E, a 140-es busz, valamint a 13-as buszcsalád indulási időpontjai. Két órával tovább jár a 150E busz, a reggeli csúcsidőszakban pedig gyakrabban indulnak a 22-es járatcsalád buszai.
Sok múlik a teszteken
Kész a 4-es metró tíz állomásából a nyolcadik is, de még nem száz százalék, hogy sor kerülhet-e a vonal átadására a tervezett, márciusi időpontban. Pesti Imre kormánymegbízott ugyanis a Kossuth Rádió csütörtök reggeli műsorában azt mondta, hogy bár az építkezés miatt nem lehet csúszás, de a nemzetközi cég által készített és működtetett vonatirányító automatika rendszerével gondok akadtak, szoftvert is kellett cserélni. Ha a december 20. és január 15. közötti „sötétüzem”, és az ez utáni két hónapos teszt alatt sem lesz gond, jöhet az átadás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.