A múlt évben 21 milliárd forintos árbevételt ért el az Extreme Digital Zrt., ez közel 40 százalékkal több, mint egy évvel korábban – tudtuk meg Várkonyi Balázstól, a társaság vezérigazgatójától. A látványos növekedésben meghatározó szerepet játszott az online értékesítés, a 16 milliárd forintos magyarországi forgalom mintegy 55-60 százaléka már ebből a forrásból származott. A cég hazai bevétele 30 százalékkal nőtt, míg a külföldi piacokon – Szlovákiában, Csehországban, Romániában és Horvátországban, ahol tavaly jelentek meg – nagyobb mértékű volt a fejlődés.
„A tavalyi adatok azt mutatják, hogy elérkezett itthon is az internetes vásárlás korszaka. Erre utal az is, hogy az online megrendelések száma például 40 százalékkal nőtt az egy évvel korábbival összevetve” - mondta Várkonyi Balázs.
Az Extreme Digital vezetőjének közlése szerint a tavaly indult horvátországi értékesítés a vártnál gyorsabban futott fel, és már a múlt évben egymilliárd forintnyi forgalmat értek el azon a piacon. Ebben az is szerepet játszhatott, hogy Magyarország mellett Horvátországban hoztak létre offline üzletet. A társaságnál az idén a 2013-ashoz hasonló mértékű fejlődést várnak. A további növekedés érdekében bővítik a termékportfóliót, illetve folytatják a külföldi terjeszkedést, Szlovéniában és Bulgáriában már az első félévben megkezdik az értékesítést.
Az előzetes adatok szerint 1,4 milliárd forintos árbevételt ért el a múlt évben a Játéknet.hu Webáruház, ez mintegy 40 százalékos növekedést jelent 2012-höz képest – közölte Bognár Ákos, a cég egyik alapítója és vezetője.
A legnagyobb hazai online játékáruház vezetője szerint komoly átrendeződés figyelhető meg a piacon a hagyományos, offline üzletek forgalmának egyre nagyobb részét viszik el az internetes boltok. Bognár Ákos szerint a magyarországi online játékkereskedelmi piac 4-5 milliárd forintos lehet.
A Játéknet.hu tapasztalatai szerint a leggyakoribb fizetési mód az utánvét, azonban tavaly decemberben 2012. hasonló időszakához képest 20 százalékkal nőtt a bankkártyás fizetések értéke. Sőt, a társaság vevőszolgálatán, ahol személyesen is át lehet venni a megvásárolt termékeket a bankkártyás fizetések aránya 40-50 százalék körül van.
Az idei tervekről konkrétumokat egyelőre nem árult el Bognár Ákos, ám annyit elmondott, hogy a termékportfólió tavaly megkezdett bővítését folytatják. A jelenleg kizárólag online értékesítő cég távlati terveiben szerepel a külföldi terjeszkedés. Míg 2012-ben 177 milliárd forint volt a kosaras rendszerben értékesítő webáruházak bevétele az eNET adatai szerint, addig a múlt évre már valamivel 200 milliárd forint feletti forgalommal számol a kutatócég.
Végleges adatok ugyan csak május környékén lesznek, de néhány nagy szereplő megjelenése – tavasszal a Tesco, az év végén pedig az eMAG –, és az online vásárlás növekvő népszerűsége nyomán akár a vártnál jóval nagyobbat is nőhetett a piac.
Allegro Group: jelentős változások
Az Allegro Grouphoz tartozó Vatera teljes megújítását tavaly ősszel jelentették be. A legnagyobb hazai aukciós oldalt a karácsonyi időszak alatt naponta mintegy 600 ezerszer keresték fel, és folyamatosan 4-5 millió termék volt elérhető. A mintegy 2,5 millió felhasználóval rendelkező portálra az eladók tavaly nagyjából 30 millió aukciós illetve 60 millió fix áras terméket töltöttek fel. A szintén a cégcsoporthoz tartozó Apród.hu online apróhirdetési oldal a múlt évben piacvezető lett, egy év alatt 53 millió apróhirdetést adtak fel a site-on, és a 2013. eleji 1,6 millióról az év végére közel 2,3 millióra nőtt az elérhető hirdetések száma. A Grando.hu netes bevásárlóközponthoz 2013-ban több száz kereskedő csatlakozott, a legerősebb hónapokban a Vatera forgalmának 20 százalékát meghaladó értékesítést produkált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.