BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb négy is kevés volt az új turizmustörvényhez

Most már biztos, hogy a 2010-2014-es parlamenti ciklusban sem születik meg az új turizmustörvény. „A 2014-2024 közötti időtávra szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepció véglegesítése folyamatban van, a kormány elé benyújtását 2014. első félévében tervezzük. A koncepció elfogadását követően kerülhet sor a törvénytervezet országgyűlésnek történő benyújtására” – közölte lapunkkal a Nemzetgazdasági Minisztérium.

Emlékeztettek: a törvényjavaslatot a kormány 2012. május 9-i ülésén első olvasatban megtárgyalta és az a döntés született, hogy a törvényt a koncepció elfogadását követően tárgyalja újra. Horváth Viktória, a gazdasági tárca turizmusért felelős helyettes államtitkára tavaly ősszel pedig még reálisnak tartotta, hogy a parlament novemberben rábólinthasson az új szabályozásra.

A törvény elnapolásához persze már hozzászokhatott az ágazat, ugyanis legalább 10 éve csiszolják a jogszabályt. „Örülünk neki, hogy nem jött létre egy konszenzus nélküli törvény. Inkább ne legyen, de ha lesz, akkor az megalapozott legyen” – mondta lapunknak Balogh Károly. A Magyar TDM Szövetség elnöke szerint a törvény legfontosabb feladat az lenne, hogy egy versenyképes intézményrendszert állítson fel. Ugyanis úgy látja: a turizmus a jelenlegi források mellett is többszörösét tudná hozzáadni az ország teljesítményéhez, ha a döntés, a kivitelezés és a felelősség szintjei sokkal határozottabban lennének meghatározva. „A nemzetközi piacon Magyarország, mint desztináció, még a spájzban sincs, pedig rengeteg a fejlesztési lehetőség. Ezek finanszírozása már csak technikai kérdés, a lényeg, hogy hol születnek a döntések és ki a felelős” – fogalmazott.

A törvény nélkül még mindig nem dőlt el, hogyan oszlik majd meg az önkormányzatok által beszedett napi idegenforgalmi adó a helyi turisztikai szervezetek és az önkormányzatok között. „Kölcsönös előnyökön alapuló megegyezés szükséges a településen eltöltött vendégéjszakák után fizetendő idegenforgalmi adó turisztikai célú felhasználásának növeléséről” – áll a turizmusfejlesztési koncepcióban. Az idegenforgalmi adó felhasználásának jogcímeit továbbra is az önkormányzatok határoznák meg, bár az adósságuk állami átvállalása miatt sok olyan tehertől megszabadultak, amelyek a turizmustól vontak el forrásokat.

Sűrűsödik a járatháló

Újabb járatokat, illetve a meglevők sűrítését jelentette be a Budapest Airport. A Transavia France a nyári menetrendben Párizs Orly repülőterére indít járatokat, míg a török Turkish Airlines már napi három isztambuli járatot kínál idén nyártól. Ez különösen azoknak kedvező, akik Isztambulban szeretnének átszállni egy Ázsiába vagy a Közel-Keletre induló Turkish-járatra. A Transavia France pedig már a negyedik társaság lesz, amely Párizs-ba kínál jegyeket és az egyetlen, amely a francia fővárostól délre fekvő Orly repülőterére közlekedik.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.