A Díjnet Zrt.-t érzékeny veszteség érte azzal, hogy január 15-től nem a társaság internetes számlázási rendszerén keresztül fizetnek az áramért az Elmű és az Émász fogyasztói. Árbevételének a 10 százalékát veszítette el, a mintegy negyedmillió fogyasztójából pedig 65-70 ezret érint a változás, bár ezek az ügyfelek az egyéb közüzemi számláikat továbbra is a Díjneten intézhetik, tudtuk meg Majtényi Kálmán vezérigazgatótól.
Az áramszolgáltató cégpáros és a Díjnet szakítását nem előzte meg semmiféle konfliktus. A Díjnet előzetes tájékoztatást kapott, felkészülhetett az új helyzetre, amit arra is igyekezett kihasználni, hogy tárgyalásaikon rábírja addigi megbízóit, hogy hagyják meg a díjnetes fizetési formát is. Nem járt sikerrel. Majtényi Kálmán lapunknak elismerte, hogy cége ezt követő lépése – a rajta keresztüli, ingyenes számlarendezés felkínálása – hosszú távon, általános modellként nem fenntartható. „Mégis, amikor mintegy 15 ezer fogyasztó azonnal jelezte, hogy továbbra is a Díjneten keresztül kívánja fizetni az áramszámlát, ez volt az azonnal bevethető megoldás. Ez inkább gesztus értékű lépés volt a részünkről, ezzel is kimutattunk, hogy segíteni szeretnénk a csalódott ügyfeleknek” – mondta.
A vezérigazgató nem ért egyet az Elmű és az Émász azon állításával, hogy cégének a két társaság internetes felületének e-mail-es számlaküldési funkcióján alapuló konstrukciója adatvédelmi aggályokat vetett volna fel. Mostanra azonban ez már mindegy is: a Díjnet a múlt héten – az Elmű-Émász honlapján történő e-mail-es számlaküldés megszüntetését követően – kénytelen volt visszavonulót fújni. Igaz, Majtényi Kálmán még most sem tartja kizártnak, hogy az Elmű és az Émász egyszer újra megjelenik a Díjneten, amely szerinte a legátfogóbb és legigényesebb szolgáltatást nyújtja. „A filozófiánk ugyanis –, hogy minden közüzemi számlát egyetlen felületen lehet intézni –, helyes, ennek alapján vagyunk bizakodók. Ezt igazolja ügyfeleink közel 100 százalékos elégedettsége is. Mindössze azt rótták fel nekünk, hogy miért nem rendezhető a felületünkön még több szolgáltató számlája” – mondta.
Majtényi Kálmán nem tart attól, hogy az Elmű és az Émász példáján felbuzdulva mások is szerződést bontanának a cégével, bár például a Vodafone is ragaszkodik a saját rendszerén keresztüli fizetéshez. Mint elmondta, az általa vezetett, 2007-ben alapított társaság ügyfélköre rohamosan bővül. Néhány hónapon belül például újabb, nagy, országos lefedettségű szolgáltató jelenik meg a rendszerén, és folyamatosan csatlakoznak hozzá kisebb megbízók is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.