A 2007 vége óta gyártott sportkocsik mintegy 75 százalékát kénytelen visszahívni az Aston Martin, miután kiderült, hogy anyaghiba miatt eltörhet a gázpedál.
Az összesen 17 590 autót érintő visszahívás keretében 7271 Európában és 5001 Egyesült Államokban futó kocsit vihet szervizbe a tulajdonos.
A vállalat közlése szerint összesen huszonkét hibás alkatrészre bukkantak, de eddig nem jelentettek balesetet az ügy kapcsán. Az Aston Martin szóvivője úgy fogalmazott: a visszahívás költsége kicsi, az összeget azonban nem nevezte meg.
A visszahívási sorozat tavaly májusban vette kezdetét, amikor a vállalat észlelte, hogy a gázpedál anyaga nem felel meg az elvárásoknak. Ezután egy másik szériában is előfordult hasonló eset, ekkor a brit gyártó az eredeti 2 832-ről 16 825-re emelte a visszahívandó autók számát és előírta, hogy kizárólag a DuPont által előállított nyersanyagból készülhetnek a gázpedálok.
Csakhogy tavaly decemberben az egyik cserepedál is eltört egy amerikai szervizben, a cég menedzsmentje pedig megállapította, hogy hamisított, gyengébb műanyagot használtak a pedálok gyártásához. A bűnös az amerikai autópálya biztonsági szervezet szerint a kínai Precision Varionic International Limited volt.
Az Aston Martin és a DuPont szakemberei az eset miatt Kínába utaztak, ahol egyenként ellenőriztek minden zsák DuPont alapanyagot az üzemben, de ez sem oldotta meg a helyzetet. Jelenleg az Aston közvetlenül a DuPont disztribútorától veszi az alapanyagot, a cég szóvivője pedig közölte: a lehető leghamarabb, még idén az Egyesült Királyságba telepítik a gázpedálok gyártását.
A kaliforniai ügyészség már 2011-ben eljárást indított egy üzletember ellen, aki a vád szerint – azért, hogy kínai cégeknek adja el – ipari titkokat lopott a DuPonttól. Az eljárás jelenleg is tart.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.