BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővültek az Európai Unió vezető autópiacai

A decemberi 5,4 százalék után januárban hét százalékkal több személyautó kelt el Németországban, mint egy évvel korábban, összesen 206 ezer darab.

Európa legnagyobb piaca ugyanis az elmúlt évben még stagnálni sem volt képes, és a legnagyobb autóvásárlók közül kizárólag az Egyesült Királyság mutatott növekedést, ahol 11 százalékkal, 2,26 millióra emelkedett az eladott autók száma. Ehhez képest Franciaországban 6, Olaszországban 7 százalékkal estek vissza a forgalomba helyezések, és Németországban is 4 százalékos csökkenést könyvelhettek el az autógyártók.

A januári német eladásbővülés bizakodással tölti el az elemzőket. Az LMC például azt közölte, hogy a tavalyi 2,952 millió után ismét három millió fölé emelkedhet a Németországban forgalomba helyezett új autók száma. A növekedést az alacsony kamatszint, a német gazdaság és a fogyasztói bizalom erősödése támogatja.

Azért is fellélegezhetnek a német autógyártó csoportokhoz tartozó márkák beszállítói – köztük nem kevés magyar kkv –, mert a német autóipar 442 600 személykocsit szállított ki, az egy évvel ezelőttinél 11 százalékkal többet. Ugyancsak bővült az export, mégpedig kilenc százalékkal 339 700 darabra.

Matthias Wissmann, a német autóipari szövetség elnöke azonban óvatos. Mint mondja, gyönyörűek a januári számok, de csupán a tavalyi január rossz adatainak tükrében. A hazai megrendelés állomány ugyanis a múlt hónapban csupán egy százalékkal nőtt a bázishoz képest. Wissmann már határozottabban látja az iparág talpra állásának jeleit, azonban hozzá teszi, hogy változatlanul szükséges az unió gazdasági stabilizálódása, mert a piacbővüléshez szükséges, hogy a fogyasztók bízzanak a jövőben.

A múlt havi adatok bizalomgerjesztőek: Nagy-Britanniában 8 százalékkal 155 ezerre, Franciaországban 1-gyel 125 ezerre emelkedtek az eladások, az olasz és a spanyol eladások is kijöttek a lejtmenetből. Olaszországban 118 ezer kocsi kelt el, három százalékkal több, mint tavaly januárban, a spanyolok 8 százalékkal több, 54 ezer kocsit vettek. Az elemzők az utóbbi két országgal kapcsolatban szkeptikusak. Az LMC megjegyzi, amíg a spanyol munkanélküliségi ráta nem esik, nem várható a piac komolyabb fejlődése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.