Európa legnagyobb piaca ugyanis az elmúlt évben még stagnálni sem volt képes, és a legnagyobb autóvásárlók közül kizárólag az Egyesült Királyság mutatott növekedést, ahol 11 százalékkal, 2,26 millióra emelkedett az eladott autók száma. Ehhez képest Franciaországban 6, Olaszországban 7 százalékkal estek vissza a forgalomba helyezések, és Németországban is 4 százalékos csökkenést könyvelhettek el az autógyártók.
A januári német eladásbővülés bizakodással tölti el az elemzőket. Az LMC például azt közölte, hogy a tavalyi 2,952 millió után ismét három millió fölé emelkedhet a Németországban forgalomba helyezett új autók száma. A növekedést az alacsony kamatszint, a német gazdaság és a fogyasztói bizalom erősödése támogatja.
Azért is fellélegezhetnek a német autógyártó csoportokhoz tartozó márkák beszállítói – köztük nem kevés magyar kkv –, mert a német autóipar 442 600 személykocsit szállított ki, az egy évvel ezelőttinél 11 százalékkal többet. Ugyancsak bővült az export, mégpedig kilenc százalékkal 339 700 darabra.
Matthias Wissmann, a német autóipari szövetség elnöke azonban óvatos. Mint mondja, gyönyörűek a januári számok, de csupán a tavalyi január rossz adatainak tükrében. A hazai megrendelés állomány ugyanis a múlt hónapban csupán egy százalékkal nőtt a bázishoz képest. Wissmann már határozottabban látja az iparág talpra állásának jeleit, azonban hozzá teszi, hogy változatlanul szükséges az unió gazdasági stabilizálódása, mert a piacbővüléshez szükséges, hogy a fogyasztók bízzanak a jövőben.
A múlt havi adatok bizalomgerjesztőek: Nagy-Britanniában 8 százalékkal 155 ezerre, Franciaországban 1-gyel 125 ezerre emelkedtek az eladások, az olasz és a spanyol eladások is kijöttek a lejtmenetből. Olaszországban 118 ezer kocsi kelt el, három százalékkal több, mint tavaly januárban, a spanyolok 8 százalékkal több, 54 ezer kocsit vettek. Az elemzők az utóbbi két országgal kapcsolatban szkeptikusak. Az LMC megjegyzi, amíg a spanyol munkanélküliségi ráta nem esik, nem várható a piac komolyabb fejlődése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.