BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyorsuló növekedés az online foglalásban

Trendforduló volt 2013 a belföldi szálláspiacon, ugyanis a magyarok által generált mintegy 60 milliárd forintos belföldi szállásdíjbevétel több mint fele – a szállásközvetítő és kuponos oldalakat, valamint a szállásadók saját honlapját együttvéve – már online csatornákon keresztül történt. A Szallas.hu a 2012-ben elért 653 millióról tavaly 806 millió forintra növelte árbevételét, ezzel párhuzamosan a cég által közvetített külföldi és hazai forgalom elérte a 7,5 milliárdot. „Ha idén is olyan nyara lesz Magyarországnak, mint tavaly, akkor 2014-ben akár 6 százalékos is lehet a belföldi bővülés” – mondta Szigetvári József. A Szallas.hu ügyvezető igazgatója hozzátette: a határon túl közvetített szállásforgalom tavaly elérte az 1 milliárd forintot. A növekedés motorja elsősorban Románia és Szlovákia, mindkét országban jelentősen bővült a kínált szálláshelyek száma és a forgalom is, így más nemzetközi szereplőkkel is fel tudják venni a verseny.

Az Invia online utazásközvetítő irodának sincs oka panaszra, ugyanis tavaly 41 százalékos növekedést ért el. A magyarok leggyakrabban Görögországba utaztak, ami az értékesített összes nyaralás 24 százalékát jelenti. „A megrendelések és eladások évközi növekedése arról tanúskodik, hogy a piac gazdasági stagnálását már magunk mögött tudjuk. Az idegenforgalom alakulása jól tükrözi a társadalom gazdasági helyzetét. Az emberek már nem húzzák meg a nadrágszíjukat, megengedhetik maguknak az utazást” – mondta Ivan Sidla, az Invia marketing menedzsere. Utasaik átlagosan családonként 305 ezer forintot költöttek nyaralásukra. Ez az összeg 2012-es 283 ezer forintos átlaghoz képest 7 százalékos növekedést mutat. Görögország után a második legkedveltebb úti cél Tunézia volt, amely megelőzte a hagyományosan népszerű Törökországot. Megcsappant viszont az Egyiptom iránti érdeklődés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.