Trendforduló volt 2013 a belföldi szálláspiacon, ugyanis a magyarok által generált mintegy 60 milliárd forintos belföldi szállásdíjbevétel több mint fele – a szállásközvetítő és kuponos oldalakat, valamint a szállásadók saját honlapját együttvéve – már online csatornákon keresztül történt. A Szallas.hu a 2012-ben elért 653 millióról tavaly 806 millió forintra növelte árbevételét, ezzel párhuzamosan a cég által közvetített külföldi és hazai forgalom elérte a 7,5 milliárdot. „Ha idén is olyan nyara lesz Magyarországnak, mint tavaly, akkor 2014-ben akár 6 százalékos is lehet a belföldi bővülés” – mondta Szigetvári József. A Szallas.hu ügyvezető igazgatója hozzátette: a határon túl közvetített szállásforgalom tavaly elérte az 1 milliárd forintot. A növekedés motorja elsősorban Románia és Szlovákia, mindkét országban jelentősen bővült a kínált szálláshelyek száma és a forgalom is, így más nemzetközi szereplőkkel is fel tudják venni a verseny.
Az Invia online utazásközvetítő irodának sincs oka panaszra, ugyanis tavaly 41 százalékos növekedést ért el. A magyarok leggyakrabban Görögországba utaztak, ami az értékesített összes nyaralás 24 százalékát jelenti. „A megrendelések és eladások évközi növekedése arról tanúskodik, hogy a piac gazdasági stagnálását már magunk mögött tudjuk. Az idegenforgalom alakulása jól tükrözi a társadalom gazdasági helyzetét. Az emberek már nem húzzák meg a nadrágszíjukat, megengedhetik maguknak az utazást” – mondta Ivan Sidla, az Invia marketing menedzsere. Utasaik átlagosan családonként 305 ezer forintot költöttek nyaralásukra. Ez az összeg 2012-es 283 ezer forintos átlaghoz képest 7 százalékos növekedést mutat. Görögország után a második legkedveltebb úti cél Tunézia volt, amely megelőzte a hagyományosan népszerű Törökországot. Megcsappant viszont az Egyiptom iránti érdeklődés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.